Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotolager på rejse
Fra : Per

Dato : 12-02-06 19:13

Hej!

Jeg har læst det jeg kunne finde i gruppen samt NRE´s hjemmeside vedrørende
emnet, men ser ikke en løsning ved brug af en PDA med en evt. udvidet
lagerenhed omtalt.

Er det fordi det ikke er en praktisk mulighed? - er der nogen med
erfaringer? Jeg tænker ellers at PDA-displayet har en udmærket størrelse til
billedtjek. Hertil kommer at en PDA har andre praktiske brugsmuligheder.

Venlig hilsen
Per

Fra : zen

Dato : 12-02-06 19:41

Per wrote:
> Er det fordi det ikke er en praktisk mulighed? - er der nogen med
> erfaringer? Jeg tænker ellers at PDA-displayet har en udmærket størrelse til
> billedtjek. Hertil kommer at en PDA har andre praktiske brugsmuligheder.

En bekendt bruger en Sony PSP, så det er da bestemt muligt. Ved dog ikke
om det er optimalt.

- zen

Fra : Michal

Dato : 12-02-06 19:51

"Per" <kuhlwein@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> erfaringer? Jeg tænker ellers at PDA-displayet har en udmærket størrelse
> til billedtjek. Hertil kommer at en PDA har andre praktiske

Hvis du skyder i JPG så det saktens lade sig gøre, og smide kortet over i
din PDA.
Og så kan med med f.eks ACDSee til PDA se dine billeder.

--
M.v.h.

Michal Juul

Fra : Esben

Dato : 13-02-06 09:39

> [...]
> erfaringer? Jeg tænker ellers at PDA-displayet har en udmærket størrelse
> til billedtjek. Hertil kommer at en PDA har andre praktiske

En PDA's interne hukommelse er jo ret begrænset, så den eneste mulighed er
at kopiere sine billeder over på andre hukommelseskort. Det kræver dobbelt
så mange hukommelseskort, samt en PDA med to kortlæsere - så fordelene i den
henseende er ret begrænsede.
En PDA med fx 20GB disk og VGA-opløsning ville ellers være et fornuftigt
værktøj til formålet.

--
Esben

Fra : Michal

Dato : 13-02-06 10:10

"Esben" <esben@gruf.LAND> skrev i en meddelelse
> [...]
> den henseende er ret begrænsede.
> En PDA med fx 20GB disk og VGA-opløsning ville ellers være et fornuftigt

Hvis han har CF-kort i sit kamera, og fotografere i JPG. Så skal han bare
tage sit
CF-kort og sætte det i PDA'en. Så kan han se billederne med et hvilken
somhelst
fotoprogram på PDA'en.
Det samme glæder med et SD-kort.
Og så skal han ikke som du Espen skriver:

Fra : Per

Dato : 13-02-06 11:27

> [...]
> fotoprogram på PDA'en.
> Det samme glæder med et SD-kort.
> Og så skal han ikke som du Espen skriver:

Ja til billedtjek ser jeg heller ikke noget problem, der kan man jo gøre som
du beskriver Michal. Men det jeg tænkte på var en overførsel i RAW-format
til PDAéns hukommelse og det er jo nok ikke særlig realistisk på grund af
den begrænsede hukommelse.

Takker for jeres input!

Venlig hilsen
Per

Fra : Michal

Dato : 13-02-06 11:51

> [...]
> som du beskriver Michal. Men det jeg tænkte på var en overførsel i
> RAW-format til PDAéns hukommelse og det er jo nok ikke særlig realistisk

Prøv og se i denne tråd om der er noget du kan bruge?
http://forum.pocketfreak.dk/viewtopic.php?t=1363

Det kunne være at der er et program du kan bruge til og se dine billeder i
RAW format.

--
M.v.h.

Michal Juul

Fra : Esben

Dato : 13-02-06 16:45

"Michal" <mc (fjern) @duerher.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fotoprogram på PDA'en.
> Det samme glæder med et SD-kort.
> Og så skal han ikke som du Espen skriver:

Hvis man skal bruge PDA'en som "Fotolager på rejse", så går det vel ud på at
tømme hukommelseskortet over i en PDA - og det kræver at PDA'en har en vis
lagerkapacitet.
Hvis det kun er til at SE billederne på, kan en PDA sagtens bruges.

--
Esben

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 13-02-06 12:32

Per wrote:

> [...]
> billedtjek. Hertil kommer at en PDA har andre praktiske brugsmuligheder.

Hej Per, det er mit generelle indtryk, at lagerkapasiteten på PDA'er er
temmelig begrænset, og da deres små skærme heller ikke er optimale til
vurdering af billeder, så mener jeg ikke, at PDA'er kan anbefales som
mobilt billedlager.

Ideen er ellers god nok, for det er faktisk en stor fordel, hvis et
mobilt billedlager også kan anvendes til andre funktioner, det tætteste
vi kommer en multifunktions enhed, er Apples 30 eller 60 Gigabyte iPod...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Per

Dato : 13-02-06 17:48

> [...]
> billedlager også kan anvendes til andre funktioner, det tætteste vi kommer
> en multifunktions enhed, er Apples 30 eller 60 Gigabyte iPod...

Hej Niels,
Det er nok de forløsende ord i denne omgang. For vi skal op i den
størrelsesorden der hedder 60 - 80 eller mere GB. Når Apples, som du nævner,
har enheder med 60 GB er det nok blot et spørgsmål om tid før resten af
markedet følger med. Skærmkvaliteten forbedres jo også over tid.

Jeg takker for svarene.

Venlig hilsen
Per