Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Papirbilleder fra digital
Fra : Ove

Dato : 08-02-06 20:04

Hej NG
Jeg har gjort et par forsøg med fremstilling af 10X15 cm papirbilleder fra
digital foto. To gange fra BIlka (det må jo gerne være billigt og en
gang fra en lokal fotohandler.
Jeg er ikke ubetinget begejstret for farverne.
Jeg tror at min skærm viser nogenlunde korrekt da jeg har kalibreret den med
et "Spyder" colorimeter, og desuden synes at skærmen viser nogenlunde det
samme som et print fra en ukalibreret HP deskjet.
I modsætning til dette, er de modtagne papirbilleder fra fremkalderanstalten
med forskellige farvestik; oftest i retning af det røde, men ikke helt
konsekvent. En forespørgsel til Bilka afslører at alle billder får en
"enhancement" som man ikke kan undgå.
Mit spørgsmål: Er der her i NG nogen som ved hvor man kan få lavet billeder
som kun indeholder det som man har bedt om?
mvh Ove

Fra : co@ch [4130]

Dato : 08-02-06 21:11

"Ove" <Ove1@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> billeder
> som kun indeholder det som man har bedt om?

Ja jeg har også prøvet Bilka, og blev slemt skuffet.
Farverne er fuldstændig overdramatiske.
Lilla himmel, grrønsagsgrønne græsplæner....osv, osv.

Den eneste jeg altid har været super tilfreds med er
http://www.digitalshoppen.com/.
Billede udvekslingen foregår enten med Post eller gennem Kvikly butikkerne.

Kanon resultat hver gang

mvh
Bri@n

Fra : Dan Andersen

Dato : 09-02-06 09:23

Tilslutter mig anbefalingen af www.digitalshoppen.com
Godt resultat hver gang og så er de billige

mvh. Dan

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-06 23:42

> [...]
> billeder
> som kun indeholder det som man har bedt om?

pixum.de, her kan du vælge DPO fra.

L.T