Hvilken linux?
Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 03-03-06 13:44

Jeg har store problemer med min windows (genstarter konstant) og har
desværre ingen backup.
Men jeg har nogle ting på min windows partition der bare ikke må
mistes (f.eks. billeder), og det vil jeg jo gøre hvis jeg forsøger
mig med en geninstallation af windows.

Jeg kan sagtens køre en linux Live CD på PC'en, har pt. ikke nogen
linux installeret.

Er der en linux, må gerne være live, men ikke nødvendigvis, der kan
gå ind og kopiere filer fra en NTFS partition, evt. over på en FAT32
partition?

Jan

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-03-06 13:49

"Jan Allan Andersen" <akkerdk@gmail.com> writes:

> Er der en linux, må gerne være live, men ikke nødvendigvis, der kan
> gå ind og kopiere filer fra en NTFS partition, evt. over på en FAT32
> partition?

Prøv med den du booter fra, den skulle da gerne kunne se din disk
(hvis altså ikke du har krypterede ting).

Ellers er Knoppix fin.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Preben Mikael Bohn

Dato : 03-03-06 15:29

Jan Allan Andersen wrote:
> Er der en linux, må gerne være live, men ikke nødvendigvis, der kan
> gå ind og kopiere filer fra en NTFS partition, evt. over på en FAT32
> partition?

Hvilken live-cd har du? De fleste (alle?) nyere live-CD'er kan kopiere
fra NTFS til FAT32.

Med venlig hilsen Preben

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 04-03-06 15:12

Preben Mikael Bohn skrev:

> Hvilken live-cd har du? De fleste (alle?) nyere live-CD'er kan kopiere
> fra NTFS til FAT32.

Det er en Ubuntu LiveCD - Og jeg synes ikke at jeg nogen som helst
steder kan andet end at se mine HD'er er der, men jeg kan ikke kigge i
dem og ergo vil jeg jo så heller ikke kunne kopiere noget fra / mellem
dem.

Jan