redirecte til en anden server
Fra : Leonard

Dato : 20-02-06 11:18

Jeg har problemer med min php-server og da jeg ikke har tid til at
gøre det helt store ved den vil jeg installere en anden maskine, der
så skal overtage rollen i netværket som webserver.

Den nuværende har adressen 192.168.1.1 på det netkort, der vender ind
i huset og min faste ip på det netkort, der vender ud mod ADSL.
Hvordan får jeg den nye server til at modtage forespørgsler på port
80, det er vel nok med den port når jeg skal bruge php og mysql ?

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-06 12:50

Leonard wrote:

> [...]
> Hvordan får jeg den nye server til at modtage forespørgsler på port
> 80, det er vel nok med den port når jeg skal bruge php og mysql ?

Hvordan ser din nuværende /etc/sysconfig/iptables fil ud?

--
Kasper Dupont -- Rigtige mænd skriver deres egne backupprogrammer
#define _(_)"d.%.4s%."_"2s" /* This is my new email address */

Fra : Leonard

Dato : 20-02-06 13:23

Kasper Dupont
<72691491076041042474@expires.03.apr.2006.kasperd.net.invalid> wrote:

>Hvordan ser din nuværende /etc/sysconfig/iptables fil ud?

Sådan en har jeg ikke, kun en iptables-config i det dir, og der er
alle linier kommenteret ud, så den må jo være blank.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-06 14:53

Leonard wrote:

> Kasper Dupont

> Sådan en har jeg ikke, kun en iptables-config i det dir, og der er
> alle linier kommenteret ud, så den må jo være blank.

Vil det sige, at du pt. ikke har nogen form for NAT sat op mellem
dit lokalnet og Internettet? Hvad siger iptables-save

Fra : Leonard

Dato : 20-02-06 19:00

Kasper Dupont
<93916960876460039337@expires.03.apr.2006.kasperd.net.invalid> wrote:

>Vil det sige, at du pt. ikke har nogen form for NAT sat op mellem
>dit lokalnet og Internettet?

Det tror jeg faktisk ikke jeg har.
Det eneste jeg har sat op imellem er GuardDog - firewall.

>Hvad siger iptables-save

Den kan jeg ikke se, hverken i /etc/ eller /etc/sysconfig/

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-06 20:37

Leonard wrote:

> Kasper Dupont

> Det tror jeg faktisk ikke jeg har.
> Det eneste jeg har sat op imellem er GuardDog - firewall.

Så bliver du altså lige nødt til at beskrive hvordan dit
netværk ser ud.

> Den kan jeg ikke se, hverken i /etc/ eller /etc/sysconfig/

/sbin/iptables-save

Fra : Leonard

Dato : 20-02-06 21:18

Kasper Dupont
<25426367237325920525@expires.03.apr.2006.kasperd.net.invalid> wrote:

>/sbin/iptables-save

OK, der er også en /sbin/iptables
Men hvordan kommer jeg til at se hvad der er i de filer?

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 20-02-06 23:14

Leonard wrote:
> OK, der er også en /sbin/iptables
> Men hvordan kommer jeg til at se hvad der er i de filer?

Da den ligger i sbin er det en kommando. Og det er outputtet fra den der
er interessant.

/Andreas