Besker lige efter man har valgt fra GRUB?
Fra : Johs32

Dato : 16-02-06 08:41

Lige efter jeg har foretaget et valg i GRUB kommer der noget tekst/fejl
meddelelse. Er det muligt at finde disse besker et eller andet sted eller
pause mens de er der?

Mvh
Johs

Fra : Martin Schultz

Dato : 16-02-06 09:15

Johs32 <dfg@sdf.com> skrev 2006-02-16:
> Lige efter jeg har foretaget et valg i GRUB kommer der noget tekst/fejl
> meddelelse. Er det muligt at finde disse besker et eller andet sted eller
> pause mens de er der?

Kommandoen dmesg er din ven.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 16-02-06 09:19

Martin Schultz <news2005@adsltips.invalid> writes:

>Kommandoen dmesg er din ven.

Den forudsætter at kernen er loadet. Det er den ikke, når GRUB kører.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Kent Friis

Dato : 16-02-06 19:04

Den Thu, 16 Feb 2006 08:40:30 +0100 skrev Johs32:
> Lige efter jeg har foretaget et valg i GRUB kommer der noget tekst/fejl
> meddelelse. Er det muligt at finde disse besker et eller andet sted eller
> pause mens de er der?

Imens grub er aktiv burde <pause>-knappen stadig virke. Alternativt
kan man vente til Linux kernen er oppe og køre, og så bruge

Mvh
Kent