MPG123 hjælp
Fra : Brian K

Dato : 10-02-06 21:56

Hej.

Hvordan får jeg MPG123 til at afspille en file der ligger på nettet.
Kunne f.eks være http://www.dmi.dk/dmi/hele-landet.mp3

Mvh
Brian

Fra : Peter Mogensen

Dato : 10-02-06 23:00

Brian K wrote:
> Hej.
>
> Hvordan får jeg MPG123 til at afspille en file der ligger på nettet.
> Kunne f.eks være http://www.dmi.dk/dmi/hele-landet.mp3

ØØhhh....

$ mpg123 http://www.dmi.dk/dmi/hele-landet.mp3

Peter

Fra : Brian K

Dato : 11-02-06 08:12

"Peter Mogensen" <apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no> wrote in message

> ØØhhh....
>
> $ mpg123 http://www.dmi.dk/dmi/hele-landet.mp3

Ja det har jeg prøvet, men jeg får enten Fejl 400 eller 404.
Så det virker ikke.

> Peter

Mvh
Brian

Fra : Peter Mogensen

Dato : 11-02-06 10:44

Brian K wrote:

> Ja det har jeg prøvet, men jeg får enten Fejl 400 eller 404.
> Så det virker ikke.

HTTP-statuskoder.
http://www.w3.org/Protocols/rfc2616/rfc2616-sec10.html

400 Bad request
404 Not found

Det virker fint hos mig. Test igen at du ikke laver stavefejl og prøv igen.

Peter

Fra : Brian K

Dato : 11-02-06 15:14

Kan det muligvis være fordi det er en ældre version jeg bruger?
mpg123-0.59q-1.i386.rpm

Hvor kan jeg hente en ny rpm version for Fedora 3

Jeg bruger en P133 og et helt ny på linux.

Mvh
Brian

Fra : Peter Mogensen

Dato : 11-02-06 16:10

Ahh... beklager. Jeg opdagede lige at mpg123 på mit system i
virkeligheden er mpg321.

Brian K wrote:
> Kan det muligvis være fordi det er en ældre version jeg bruger?
> mpg123-0.59q-1.i386.rpm

Næppe... det er også ca. den version, der findes til Debian.

> Hvor kan jeg hente en ny rpm version for Fedora 3
>
> Jeg bruger en P133 og et helt ny på linux.

Hmm... hvis man som nybegynder prøver Linux første gange på en P133, må
man nok være forberedt på at mange af de ting, der skulle gøre det
nemmere at bruge simpelthen er for tunge at køre (Gnome/KDE/Mozilla/OOo
f.eks.)
Man skal virkelig ville det, og ikke være bange for kommandolinien.

Peter

Fra : Brian K

Dato : 11-02-06 18:07

> Ahh... beklager. Jeg opdagede lige at mpg123 på mit system i
> virkeligheden er mpg321.

Hvor kan jeg hente en rpm af mpg321 der virker på min P133 FC3?

Så kan jeg jo bruge den i stedet for.

Mvh
Brian

Fra : Allan Joergensen

Dato : 11-02-06 19:43

http://rpm.pbone.net/ kunne være et bud.

--
Allan Joergensen

"Every man likes to flirt with a pretty girl..." (George Eliot)

Fra : Brian K

Dato : 11-02-06 20:37

Tak for hjælpen.

Jeg har fået mpg321 ned, og det virker.