address book
Fra : Kent Friis

Dato : 09-02-06 18:44

En ting jeg aldrig har fundet - et rigtigt godt adressebogs-program
(papir? hvordan er det nu man tænder sådan noget?)

Krav:

- Gnome, GTK... Ikke QT/KDE.
- Navn, adresse, tlf, e-mail, SIP... Gerne så man selv kan tilføje
og navngive felter.
- Billede(r)
- Gerne mulighed for at dobbeltclicke på e-mail adresse og så åbner
den compose-vinduet i sylpheed.
- Ikke en Apache/PHP/MySQL web-ting.

Forslag? Det må da findes?

Mvh
Kent

Fra : Martin Schultz

Dato : 09-02-06 18:58

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> skrev 2006-02-09:
> [...]
> og navngive felter.
> - Billede(r)
> - Gerne mulighed for at dobbeltclicke på e-mail adresse og så åbner

Jeg har ikke set det. Det nærmeste jeg har set et program komme på dine
krav er evolutions adressebog.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-02-06 23:15

On Thu, 09 Feb 2006 17:44:21 +0000, Kent Friis wrote:

> Forslag? Det må da findes?
Måske denne? http://rubrica.berlios.de/
Bemærk, du skal vælge udviklingsversionen.
--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-02-06 19:07

On Thu, 09 Feb 2006 17:44:21 +0000, Kent Friis wrote:

> Forslag? Det må da findes?
Den her opfylder alle dine krav:
http://digilander.libero.it/nfragale/index_gb.html
--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Kent Friis

Dato : 10-02-06 19:09

Den Thu, 09 Feb 2006 19:06:52 +0100 skrev Michael Rasmussen:

> Den her opfylder alle dine krav:
> http://digilander.libero.it/nfragale/index_gb.html

Det er da samme program på to forskellige URL'er Den der
henviser iøvrigt til Berlios-adressen når man clicker download.

Mvh
Kent

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 10-02-06 20:55

On Fri, 10 Feb 2006 18:09:28 +0000, Kent Friis wrote:

> Det er da samme program på to forskellige URL'er Den der henviser
> iøvrigt til Berlios-adressen når man clicker download.

Det skyldes, at jeg først sendte via news.tiscali.dk, men den er pt.
fejlbehæftet - indlæg bliver med jævne mellemrum 5 - 30 timer forsinket
selvom INN kvitterer med kode 240:-\ Skiftede så over til
news.tele2adsl.dk, og havde så fundet ud af, at projektet havde skiftet
adresse. Berlios-adressen er det nye sted.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Kent Friis

Dato : 10-02-06 21:03

Den Fri, 10 Feb 2006 20:55:17 +0100 skrev Michael Rasmussen:

> [...]
> news.tele2adsl.dk, og havde så fundet ud af, at projektet havde skiftet
> adresse. Berlios-adressen er det nye sted.

Og programmet virker ret meget "under development", i hvert fald
for development-versionen. Og dokumentation var fandt jeg ikke
noget af, så det blev hurtigt opgivet.

Felterne så iøvrigt også ud til at være fastlagt på forhånd

Mvh
Kent

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 10-02-06 21:30

On Fri, 10 Feb 2006 20:02:49 +0000, Kent Friis wrote:

> Og programmet virker ret meget "under development", i hvert fald for
> development-versionen. Og dokumentation var fandt jeg ikke noget af, så
> det blev hurtigt opgivet.

Jeg synes også, det så lidt "sølle" ud.

Jeg lavede forøvrigt en søgning på nettet efter adressebog og
gnome/gtk, men fandt ikke rigtigt noget brugbart. Åbenbart har alle
besluttet, at den slags skal være en del af mailklienten. Jeg har derfor
taget den konsekvens, at jeg har lagt min adressebog i LDAP. Det fungerer
fint med Sylpheed-claws. Hvis du er interesseret, kan jeg godt give dig
nogen hints. Vi kunne jo eventuelt lave en GTK-frontend i fælleskab? Det
skulle ikke give de store hovedbrud.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Kent Friis

Dato : 10-02-06 22:36

Den Fri, 10 Feb 2006 21:29:58 +0100 skrev Michael Rasmussen:

> Jeg synes også, det så lidt "sølle" ud.
>
> Jeg lavede forøvrigt en søgning på nettet efter adressebog og
> gnome/gtk, men fandt ikke rigtigt noget brugbart.

Samme resultat jeg fik på Freshmeat, derfor spurgte jeg her.

> Åbenbart har alle
> besluttet, at den slags skal være en del af mailklienten.

Bloatware... Man skulle tro de forsøger at kopiere Outlook (ok,
Ximian gør).

> Jeg har derfor taget den konsekvens, at jeg har lagt min adressebog i
> LDAP.

Det forsøgte jeg vist sidst jeg kiggede på den, men det projekt
blev også opgivet - jeg kan ikke huske hvorfor.

>Det fungerer
> fint med Sylpheed-claws. Hvis du er interesseret, kan jeg godt give dig
> nogen hints. Vi kunne jo eventuelt lave en GTK-frontend i fælleskab? Det
> skulle ikke give de store hovedbrud.

Jeg får programmering nok på arbejdet :-/

Mvh
Kent