Håndholdt PC - Palm, Jornada osv. - råd øn~
Fra : JK

Dato : 14-06-01 14:58

jeg sidder og overvejer at afskaffe min papirkalender - og erstatte den med
en håndholdt PC - jeg har været inde på Palm, HP og Casio's hjemmesider for
at se hvad man ku' få for en 2-4000,- kroner (ex.moms) - men det virker lidt
uoverskueligt - for ikke at sige MEGET uoverskueligt. Jeg ville blive glad
for at få lidt råd om køb af en sådan ting.

- et af de største krav er, at den skal kunne synkronisere med Lotus Notes
R5 - dette krav kan/vil jeg ikke fravige - og så skal den helst have
farveskærm og god batterilevetid (de sidste 2 ting harmonerer sikkert ikke
)

- den skal i første omgang kunne håndtere kalender, mail, kontaktpersoner,
(to-do) alt andet end det nævnte vil jeg betragte som bonus. - nå-ja, så
tænkte jeg også på, at det måske ku' være rart, hvis man kunne hente nye
programmer/udvidelser som kunne loades ind i PC'en.

- jeg er totalt ny på dette område og har 0 erfaring - anyone ?

på forhånd tak.

/JK

Fra : Michael Petersen

Dato : 14-06-01 15:48

har du tjekket Psions håndholdte ud. De er ret fede og så har de fuldt
tastatur istedet for en pen.

mvh

Michael

Fra : Cubus

Dato : 14-06-01 16:01

> [...]
> uoverskueligt - for ikke at sige MEGET uoverskueligt. Jeg ville blive glad
> for at få lidt råd om køb af en sådan ting.

Prøv fx at gå ind på

http://www.itsvar.dk/

og søg på emnet PDA, så dukker der forskellige artikler op fra de
forskellige computerblade. Fx

http://www.artikeldatabase.dk/pdf/09/2001/05/2672.PDF

--
Cubus

Fra : CT

Dato : 14-06-01 22:45

hejsa,

har lige fået en Compaq 3660, og den er bare det fedeste God skærm,
mulighed for MP3 afspilning, kører Windows CE, så du kan downloade et utal
af prg/spil osv. fra nettet. Kan udvides med både PCcard og CF kort.
Batterilevetiden er et par dages normal brug - eller ca. 10 timer i streg.

ct