Opsætning af MySQL
Fra : Ukendt

Dato : 03-02-06 23:22

Nogen som kan give et eller flere gode råd omkring opsætning
af MySQL på SME ?
Kan bruge PhpAdmin men ellers ikke få kontakt.
Der står intet i loggen udover klar til forbindelse.

Har prøvet med IP og localhost men det intet sker. Ej heller i loggen.

Mvh. Allan

Fra : P og T

Dato : 04-02-06 00:22

> Har prøvet med IP og localhost men det intet sker. Ej heller i loggen.

Log på med putty eller på maskinen selv som root, så kan du snakke med den
via kommando linien.
Der findes også et windows program der hedder MySQL-Front, prøv med google.

Per

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-06 01:02

> Log på med putty eller på maskinen selv som root, så kan du snakke med den
> via kommando linien.
> Der findes også et windows program der hedder MySQL-Front, prøv med
> google.

Nu er jeg ikke lige ferm til det med kommandolinjer i Linux men jeg har
prøvet SQL front
og SQLcommander.
Der kan jeg ikke få forbindelse.

Min log ser sådan her ud :

060201 18:01:08 /usr/libexec/mysqld: Normal shutdown
060201 18:01:08 /usr/libexec/mysqld: Shutdown Complete
060201 18:01:08 mysqld ended
060201 18:03:46 mysqld started
/usr/libexec/mysqld: ready for connections

Så den burde vel være klar til at få forbindelse?

Men jeg sidder jo ikke ved serveren selvom den står herhjemme.
Jeg bruger browseren til opsætning. Skal jeg forbinde via IP eller
localhost.
Har prøvet begge uden succes. Både intern og ekstern IP.

Mvh. Allan

Fra : P og T

Dato : 04-02-06 12:15

> Nu er jeg ikke lige ferm til det med kommandolinjer i Linux men jeg har
> prøvet SQL front
> og SQLcommander.
> Der kan jeg ikke få forbindelse.

Jeg havde selv problemer der, men så vidt jeg husker skal du oprette en
tunnel med putty hvor du så åbner port 3306. Der var en howto på nettet men
jeg husker ikke hvor. Og så skal du bruge det password der står i filen
/root/.my.cnf.

Kig også her:
http://contribs.org/modules/pbboard/viewtopic.php?t=21936&sid=4d19ccd71832d819c9a60651d244c1f7

og her:
http://contribs.org/modules/pbboard/viewtopic.php?t=20763&sid=4d19ccd71832d819c9a60651d244c1f7

Per

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-06 12:52

> [...]
> tunnel med putty hvor du så åbner port 3306. Der var en howto på nettet
> men jeg husker ikke hvor. Og så skal du bruge det password der står i

Nu roder jeg mig vist ud i nogle virkelige problemer.
Nu får jeg denne fejl når jeg forsøget med PHPadmin så
mon ikke jeg snart skal installere SME igen.

2002 - Can't connect to local MySQL server through socket
'/var/lib/mysql/mysql.sock' (2)

Mvh. Allan

Fra : Rasmus Grouleff

Dato : 04-02-06 12:57

Allan Møller wrote:

> 2002 - Can't connect to local MySQL server through socket
> '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2)

Det kan betyde, at du er kommet til at stoppe MySQL serveren - prøv og
check, at den kører :)

--
Rasmus

"Ten beers are fun, one is just plain stupid"

Fra : Kent Friis

Dato : 04-02-06 13:40

Den Sat, 4 Feb 2006 12:51:51 +0100 skrev Allan Møller:

> Nu roder jeg mig vist ud i nogle virkelige problemer.
> Nu får jeg denne fejl når jeg forsøget med PHPadmin så
> mon ikke jeg snart skal installere SME igen.

Løsning af Microsoft-problem trin 4?

The 5*Re solving Microsoft problems:
Retry
Restart
Reboot
Reinstall
Redhat

Mvh
Kent

Fra : Jens S. Rasmussen

Dato : 04-02-06 10:33

Der er et internt sql password i sme, som du skal bruge for at kunne skrive
til DB
du kan finde det i en eller anden fil, jeg kan ikke huske hvilken

Jens

Fra : P og T

Dato : 04-02-06 12:04

"Jens S. Rasmussen" <J1S@Elbaekhus.dk(lav tallet om til ord)> skrev i en
meddelelse news:43e474cc$0$84020$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Der er et internt sql password i sme, som du skal bruge for at kunne
> skrive til DB
> du kan finde det i en eller anden fil, jeg kan ikke huske hvilken

Ja forresten.... Den ligger i /root/.my.cnf Det er et LANGT password og man
skal IKKE ændre det.

Per

Fra : Jens S. Rasmussen

Dato : 04-02-06 15:05

Lyder rigtigt jeg husker det også som meget LANGT

Jens