?!?!
Fra : Hans Houmøller

Dato : 02-02-06 16:29

Min pc har 2 harddiske: WinXP på den ene, og Mandrake 10.0 på den anden.
Jeg oplevede følgende som jeg ikke har en løsning på, så hvis nogen her har
et bud, bliver jeg glad:
jeg var i Windows og søgte å et telefonnummer på TDC's hjemmeside, og i det
øjeblik eg havde tastet nummeret ind og trykkede 'OK', rebootede min
maskine. Den kunne ved boot ikke længere læse WinXP-harddisken, men uden
problemer kan jeg bruge mit Mandrake.
HJÆÆÆLP!
) Hans

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 02-02-06 16:52

Hans Houmøller wrote:
> [...]
> øjeblik eg havde tastet nummeret ind og trykkede 'OK', rebootede min
> maskine. Den kunne ved boot ikke længere læse WinXP-harddisken, men uden

Windows har fået mindreværdskomplekser og har taget konsekvensen ... ?

Seriøst - kan din harddisk været stået af. Prøv at fjerne den harddisk
som Mandrake bor på, og start op på den med Windows alene. Du har måske
en recover disk til din Windows som du kan boote på. Endelig kan du
prøve at mounte din Windows under Mandrake for at se om du kan redde
dine data.

Det har næppe noget med TDC at gøre

Jørn

Fra : Hans Houmøller

Dato : 02-02-06 17:08

Jeg forsøger med dine råd. Heldigvis fik jeg gemt mine data, så det jeg
kommer til at miste er et ellers velkørende WinXP med min Firefox og
OpenOffice, men det kan jeg jo også køre i Mandrake, så jeg checker
Win-harddisken.
Tak for assist.
) Hans
PS! Nej, jeg tror heller ikke det er TDC's skyld, men det var mærkeligt med
det reboot i samme øjeblik jeg gav en OK-kommando!

Fra : Kent Friis

Dato : 02-02-06 17:57

Den Thu, 02 Feb 2006 16:29:02 +0100 skrev Hans Houmøller:
> [...]
> øjeblik eg havde tastet nummeret ind og trykkede 'OK', rebootede min
> maskine. Den kunne ved boot ikke længere læse WinXP-harddisken, men uden

Det lyder helt klart som et Windows-problem. Prøv dk.edb.system.ms-windows

Mvh
Kent

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-06 00:23

Kent Friis wrote:

> Det lyder helt klart som et Windows-problem. Prøv dk.edb.system.ms-windows

Det kan også være et hardware problem. Og i så fald er det jo
heldigt, at maskinen stadigvæk kan boote Linux, for det gør
fejlfindingen nemmere.

Hvis vi kunne se outputtet fra en dmesg kommando kørt lige
efter Linux er startet op, kan vi måske sige noget om hvad der
er galt.

--
Kasper Dupont -- Rigtige mænd skriver deres egne backupprogrammer
#define _(_)"d.%.4s%."_"2s" /* This is my new email address */

Fra : Kent Friis

Dato : 04-02-06 01:31

Den Sat, 04 Feb 2006 00:22:30 +0100 skrev Kasper Dupont:

> Det kan også være et hardware problem.

Så hører det til i hardware-gruppen...

Mvh
Kent