cygwin - startup directory
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 31-01-06 15:25

Hej

Når jeg starter cygwin insisterer den på at starte i /cygdrive/c/emacs
uanset hvad jeg gør. Der må være en opstartsfil et sted jeg skal ændre
i, korrekt?

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : thomas

Dato : 01-02-06 06:49

Martin Jørgensen skrev:
> [...]
>
> Når jeg starter cygwin insisterer den på at starte i /cygdrive/c/emacs
> uanset hvad jeg gør. Der må være en opstartsfil et sted jeg skal ændre

Hej

Uden at være helt sikker. Så tror jeg det er /etc/profile du skal kigge i

--
thomas

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 03-02-06 00:42

thomas wrote:

> Uden at være helt sikker. Så tror jeg det er /etc/profile du skal kigge i

Desværre. Vist heller ikke bash.bashrc. Tror jeg må se om der er en
cygwin-gruppe et sted?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-02-06 08:36

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

>Desværre. Vist heller ikke bash.bashrc. Tror jeg må se om der er en
>cygwin-gruppe et sted?

Det er ikke cygwin, men din bash opsætning der er problemet. Så du bør
nok gennemlæse dokumentationen til bash.

Hvad peger din 'HOME' enviroment variabel på ?

<mlr>

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 03-02-06 21:30

Michael Rasmussen wrote:

> Det er ikke cygwin, men din bash opsætning der er problemet. Så du bør
> nok gennemlæse dokumentationen til bash.

Hjælper ikke. Har kigget i alle opstartsfilerne. I dokumentation står
der den læser i /etc/profile, ~/.bash_profile, ~/.bash_login eller
~/.profile men der er ikke nogen af dem i ~/ og i /etc er der der en
bash.bashrc - meget mærkeligt filnavn, IMO. Derudover er der er
/etc/profile.

Mit nye problem er at jeg opgraderede noget hvorefter jeg nu har fået et
problem med at starte editorer så jeg har lidt svært ved at se hvad
præcist de to ovennævnte filer indeholder...

Den skriver "unknown terminal type" og jeg kan f.eks. ikke bevæge mig i
vi-editoren. Meget generende... Jeg fandt så noget på google om at
installere terminfo/termcap, som jeg arbejder på p.t. Tror dog ikke det
virker... Jeg kan dog lave more og cat, men ville nu gerne kunne editere
som normalt også...

Forslag modtages meget gerne

> Hvad peger din 'HOME' enviroment variabel på ?

Den peger sørme netop på /cygdrive/c/emacs, som jeg ikke vil have den
til at starte i... Den burde starte i en home/(computernavn), som på min
anden cygwin-installation... Måske en gen-/ (re-) installation er eneste
udvej?