DHCP release
Fra : Jacob Jensen

Dato : 31-01-06 13:23

Jeg kan ikke få FC4 til at foretage en release af min DHCP lease på eth0.
Jeg fandt følgende i man dhclient:

"The client normally doesn't release the current lease as it is not
required by the DHCP protocol. Some cable ISPs require their clients to
notify the server if they wish to release an assigned IP address. The -r
flag explicitly releases the current lease, and once the lease has been
released, the client exits."

Når jeg prøver dhclient -r eller dhclient -r eth0 sker følgende:

Internet Systems Consortium .....
Copyuright....
Al rights res......
For info, please visit...

Listening on LPF/eth0/(her står en mac-adresse)
Sending on LPF/eth0/(her står den samme mac-adresse)
Sending on Socket/fallback

Jacob

Fra : Kent Friis

Dato : 31-01-06 18:02

Den Tue, 31 Jan 2006 13:22:58 +0100 skrev Jacob Jensen:
> [...]
>
> Listening on LPF/eth0/(her står en mac-adresse)
> Sending on LPF/eth0/(her står den samme mac-adresse)

Kunne lyde som om programmet og manualen ikke her samme version. Prøv
at opgradere til nyeste version.

(Min dhclient manual har ikke hørt om -r).

Mvh
Kent

Fra : Jacob Jensen

Dato : 01-02-06 09:59

> Kunne lyde som om programmet og manualen ikke her samme version. Prøv
> at opgradere til nyeste version.

Jeg har lige lavet en yum og opdateret alt hvad der var tilgængeligt. Skulle
det ikke være tilstrækkeligt? Jeg er lidt ny i det her.

> (Min dhclient manual har ikke hørt om -r).

Min manual nævner -r og dhclient brokker sig jo heller ikke når jeg giver
det argument. Noget kunne tyde på at det burde virke.

Jacob

Fra : Kent Friis

Dato : 01-02-06 18:19

Den Wed, 1 Feb 2006 09:58:43 +0100 skrev Jacob Jensen:

> Jeg har lige lavet en yum og opdateret alt hvad der var tilgængeligt. Skulle
> det ikke være tilstrækkeligt? Jeg er lidt ny i det her.

Ikke nødvendigvis. Det kommer an på om distro'en har nyeste version
af dhclient som pakke.

> Min manual nævner -r og dhclient brokker sig jo heller ikke når jeg giver
> det argument.

Næ, det ser nærmere ud til at den slet ikke opdager det, og bare
starter op på normal vis.

Mvh
Kent