MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
XP stopper under boot.
Fra : Jørgen Christensen

Dato : 05-03-06 17:24

En gang imellem stopper XP-SP2 under boot mens flaget er på og den blå
stribe løber. Jeg prøvede at køre Bootvis, men det fungerer ikke med min
SATA disk.
Der kommer ingen fejlmeldinger, loaden stopper bare.
Findes der andre værktøjer som Bootvis, som kan håndtere SATA diske, eller
har du nogle gode tips til at indkredse fejlen.
Det er måske hver femte boot, der fejler. Resten er OK.

Med venlig hilsen, Jørgen.

Fra : IzNoGoUd

Dato : 06-03-06 17:53

Jørgen Christensen skrev:
> [...]
> har du nogle gode tips til at indkredse fejlen.
> Det er måske hver femte boot, der fejler. Resten er OK.

Jeg har lige fikset en XP idag med det samme problem. Det var det ene
DVD drev der var i stykker!

Du kan prøve en knoppix, det er en live linux cd som test.

Nu behøves det jo ikke være dit dvd drev, men en anden komponent som har
taget skade.

Prøv at fjerne alle drev kort som du ikke behøver til en boot, og så sæt
den til en efter en.

Håber du får noget ud af det, dette er bare hurtigt griflet ned, hygge

--
best regards IzNoGoUd a.k.a. Claes Nielsen, DK-5700 Svendborg, Denmark.
*

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 07-03-06 08:46

Tak for svarene. Jeg har i mellemtiden fundet ud af, at der slet ikke er
noget i vejen. Jeg har fået ADSL i sidste uge, og routeren var fra
begyndelsen sat permanent med spænding på.
For at være lidt nærig havde jeg i fredags sat routeren, så den først fik
spænding, når jeg tændte PC'en.
Det medførte, at routeren ikke var færdig med at starte op, når PC'en var
færdig. Det gav et hang, en lang ventetid på et par minutter, hvor jeg
troede, at maskinen var død.
Nu har jeg sat routeren med permanent spænding, og så er problemet væk.

Med venlig hilsen, Jørgen.