MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Ændre ejerskab
Fra : Tonehovedet

Dato : 05-03-06 12:34

Hej
jeg har købt en pc, hvor butikken har været så venlige at registrere anders
and som ejer af Windows XP.
Det vil jeg gerne have lavet om på, da det jo har indflydelse flere steder -
og det irriterer mig. Jeg har f.eks. en mappe til anders and under
dokumenter...
Jeg fandt følgende løsning et sted:
"HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion . I fälten
RegisteredOwner och RegisteredOrganization ändrar du sedan uppgifterna till
det du anser lämpligt."
Problemet er bare, at jeg ikke har denne sti.
Hvad gør en klog mand?

Venlig hilsen
Preben Boch

Fra : jda

Dato : 05-03-06 12:59

Sun, 5 Mar 2006 12:33:51 +0100, ved hjælp af elektroniske
kommunikationsmidler udtrykte Tonehovedet sig i dk.edb.system.ms-windows
på følgende måde:

> [...]
> det du anser lämpligt."
> Problemet er bare, at jeg ikke har denne sti.

Hvis du prøver at kigge på stien:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion i stedet så
har du måske mere held. Hvad anders ands mappe i documents and settings
angår, så er der hjælp at hente her:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=901A9B95-6063-4462-8150-360394E98E1E&displaylang=en
Delprof kan slette alle profiler man har tænkt sig at komme af med.

--
Jakob

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 05-03-06 13:33

Tonehovedet skrev:

> "HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion

Hos mig ligger det i
"HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion"

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : O. Skjold

Dato : 05-03-06 13:52

"Tonehovedet" <none@no.no> skrev i en meddelelse

<klip>
> [...]
> till det du anser lämpligt."
> Problemet er bare, at jeg ikke har denne sti.

Bruger den nemme metode. Google gav mig 17+ mio hits på emnet, eks. dette
lille værktøj: http://www.dougknox.com/xp/utils/XP_ChangeOwnerOrg.zip

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : Benny Nissen

Dato : 05-03-06 14:40

Tonehovedet wrote:
> Hej
> jeg har købt en pc, hvor butikken har været så venlige at registrere anders
> and som ejer af Windows XP.

Du tager den bare med ind i butikken igen og får dem til at ændre det.

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Tonehovedet

Dato : 05-03-06 22:31

Tak til Jakob og O. Skjold for hjælpen. Jeg har skiftet ejerskab takket være
linket til changeowner, og jeg har slettet anders ands profil med
delprof.exe - men nu bøvler jeg med at få fjernet andens mappe. XP er stadig
overbevist om, at hans mappe skal være der. Jeg kan slette den, men den
kommer straks tilbage. Gid Fanden havde Andeby
Preben

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 06-03-06 00:50

> [...]
> stadig overbevist om, at hans mappe skal være der. Jeg kan slette den, men
> den kommer straks tilbage. Gid Fanden havde Andeby

Prøv at gå via Kontrolpanel ind i Brugerprofiler.
Hvis anden stadig findes der, så prøv at slette den og genstart. Så tager
den nogen gange mappen fra Document and settings med.

Kurt

Fra : Tonehovedet

Dato : 06-03-06 09:14

Rap-Rap!
Anders and har ikke en brugerprofil men har alligevel sin egen mappe i
documents and settings. Og jeg kan ikke slette den. Jeg har prøvet at ændre
attributterne helt ude i dospromptem. Det kan heller ikke lade sig gøre.
Måske har anden fået fugleinfluenza...
Preben

Fra : emj

Dato : 06-03-06 11:44

Tonehovedet skrev:

>Anders and har ikke en brugerprofil men har alligevel sin egen mappe i
>documents and settings. Og jeg kan ikke slette den.

Har du prøvet at slette via regostreringsdatabasen?

Hilsen emj

Fra : O. Skjold

Dato : 06-03-06 22:07

"Tonehovedet" <none@no.no> skrev i en meddelelse

<klip>
> Anders and har ikke en brugerprofil men har alligevel sin egen mappe i
> documents and settings.

Ja, for selvom du ændrer kontoens navn, så omdøbes mappen i Documents and
Settings ikke. En løsning kan formentlig være at oprette en ny konto med
administratorrettigheder, kopiere alt til den nye konto og så glemme den
gamle konto.

Jeg er ikke sikker på den uden videre kan slettes, da kontoen er den
administrator-konto der belv oprettet under installationen men det kan du jo
prøve.

Meld gerne tilbage hvad du finder ud af, så lærer vi andre også lidt

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)