MS Windows
briani 27239
Explorer er hijacked
Fra : Ukendt

Dato : 05-03-06 00:23

Jeg har et problem med en computer hvor Explorer er hijacked af dette her:

http://www.securitysafeguards.net/

Der sker det at startsiden i Explorer bliver kapret af denne
hjemmeside-adresse.

Er der nogen som ved hvad jeg kan gøre ved det ?

Jeg har gjort næsten alt for at "rense" den men jeg kan ikke får det her
væk.

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-03-06 00:36

"Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk> skrev:

>Der sker det at startsiden i Explorer bliver kapret af denne
>hjemmeside-adresse.

Prøv
http://www.pesosforpenguins.com/2006/03/02/securitysafeguardsnet-removal/

PS. Explorer er stifinder og ikke Internet Explorer .
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : John

Dato : 05-03-06 00:44

"Kim Larsen" skrev i en meddelelse

> startsiden i Explorer bliver kapret

Stakkel! Prøv evt et par gratis værktøjer:

http://www.snapfiles.com/reviews/BHODemon/bhodaemon.html

http://www.snapfiles.com/reviews/CoolWebShredder_CWShredder/coolwebshredder.html

To gratis scannere (husk at opdatere efter install):

http://www.ewido.net/en/download/

http://www.emsisoft.com/en/software/free/

God jagt! Mvh John

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 05-03-06 15:58

"Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk> wrote:

> Jeg har et problem med en computer hvor Explorer er hijacked af dette her:
>
> http://www.security safeguards.net/

Det er en god ide at sætte et mellemrum ind i sådanne link, så andre der
uforvarende kommer til at klikke ikke kommer ryger hen på siden.

Når man åbner for siden (i Safari - Mac OS X) og kigger på kildekoden,
er der et tegne længere ned af siden, lige efter tekststrengen:

Monitor-Spy iBlock

(brug din søg funktion)

Hvad er det for et tegn, og hvilken betydning har det i denne
sammenhæng?