MS Windows
briani 27239
Findes der et Microsoft operativsystem hv~
Fra : torben

Dato : 04-03-06 21:18

Hej.

Findes der et Microsoft Operativsystem som man kan købe og frit installere
på sin pc uden at skulle aktivere det bagefter?
Bare så man slipper for alt det aktiverings BØVL!
Så man kan installere det og geninstallere en milliard gange uden at behøve
at aktivere det en eneste gang?

For JEG er f.... irriteret på det aktiverings BØVL!

Hilsen

Torben

Fra : torben

Dato : 04-03-06 21:23

Hej.
Skal lige indskyde lidt mere.

Altså underforstået at man kan bruge det OGSÅ efter 30 dage og ud i det
uendelige uden at skulle aktivere det.
-
Torben

Fra : torben

Dato : 04-03-06 21:31

Hej.
Skal lige indskyde en gang mere

Det skal selvfølgelig være et nyt OS og f.eks ikke wind 98 se.
-

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 04-03-06 21:24

torben skrev:

>Findes der et Microsoft Operativsystem som man kan købe og frit installere
>på sin pc uden at skulle aktivere det bagefter?

find en windows 95

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 04-03-06 21:34

> find en windows 95
>
> --
> Ivan V. Klattrup
> http://www.klattrup.dk

98 og ME
skal heller ikke
Bjarne

Fra : torben

Dato : 04-03-06 21:50

Hej

Det skal være de sidste nye operativsystemer.
-
Torben

Fra : Max

Dato : 04-03-06 22:05

Hej torben

> Det skal være de sidste nye operativsystemer.

Sådan er Windows, take it or leave it.

Mvh Max

Fra : Gamle

Dato : 04-03-06 23:19

> Hej torben

> Sådan er Windows, take it or leave it.

Or buy it!

Torben

Fra : John

Dato : 04-03-06 21:56

"Bjarne Christensen" <NoName-@Virker-Ikke.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Win 2.0, - 3.0, - 3,1 -3,3 skal heller ikke, men det er jo ikke sikkert de
kan fås som nye

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 05-03-06 15:58

John <taform@c.dk> wrote:

> Win 2.0, - 3.0, - 3,1 -3,3 skal heller ikke, men det er jo ikke sikkert de
> kan fås som nye

Ja, det var tider. Hvor kan jeg finde en Windows 3.3

Fra : Nørd

Dato : 05-03-06 16:58

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, det var tider. Hvor kan jeg finde en Windows 3.3

Ærligt, Axel, har du brug for den???

Mvh. Nord

Fra : Per Ahm

Dato : 04-03-06 22:16

Windows 2000 , er den seneste version hvor du slipper for aktiveringen...
Derefter er de kommet efter piraterne !!

PA

Fra : sdsf

Dato : 04-03-06 23:02

Per Ahm skrev:
> Windows 2000 , er den seneste version hvor du slipper for aktiveringen...
> Derefter er de kommet efter piraterne !!

Der er nogen der "laver" sådan en udgave af windowsXP
http://thepiratebay.org/details.php?id=3438691

Jeg har ikke selv prøvet den, men den er sikkert ok.

Microsoft skal være glade for at der er nogen der gidder
bruge deres OS når der er så mange gode og gratis alternativer.

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 05-03-06 02:25

> [...]
> behøve
> at aktivere det en eneste gang?
>
> For JEG er f.... irriteret på det aktiverings BØVL!

Så gå over til Linux... Nyeste Windows skal aktiveres, men hvor svært er det
lige det er?

/Ole

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 05-03-06 10:07

torben wrote:

> For JEG er f.... irriteret på det aktiverings BØVL!

Ikke forstået. Jeg kørte næsten 3 år før min installation
behøvede en geninstallering. Så et par klik med musen
hver tredie år går nu nok.
Ellers læs tilbage her i gruppen og find en opskrift på, hvordan
du gemmer den aktiveringsfil og lægger den ind igen.

mvh
Henning

Fra : emj

Dato : 05-03-06 14:48

Henning Præstegaard skrev:

>Ikke forstået. Jeg kørte næsten 3 år før min installation
>behøvede en geninstallering. Så et par klik med musen
>hver tredie år går nu nok.

Jov, men hos mig gik det nu ikke uden en masse bøvl. Den kunne nemlig
ikke aktiveres og jeg fik så et nyt aktiveringsnummer. Det kostede da
en halv time i telefonen, før Microsoft fik mig ekspederet. Det er da
både klodset og bøvlet.
Desuden var supporten svensktalende, hvilket bestemt ikke lettede
kommunikationen..
Hilsen emj

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 05-03-06 10:37

On Sat, 4 Mar 2006 21:18:27 +0100, "torben" <a@a.dk> wrote:

>Hej.
>
>Findes der et Microsoft Operativsystem som man kan købe og frit installere
>på sin pc uden at skulle aktivere det bagefter?
Ja da.
Køb eks. en "Select License" under "Microsoft Volume Licensing"
(http://www.microsoft.com/danmark/license/default.asp), så er du
berettiget til at installerer en (eller flere, alt efter antallet af
licenser i aftalen) corporate udgave an XP pro.(Eller Windows 2003
Server) Disse skal ikke aktiveres.

/Hans

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 05-03-06 11:04

> [...]
> berettiget til at installerer en (eller flere, alt efter antallet af
> licenser i aftalen) corporate udgave an XP pro.(Eller Windows 2003

Det er vel næsten snart billigere at købe en Pc med OS pre installeret
Open License er en fleksibel og simpel licensform.
Aftalen er designet til virksomheder med behov for helt ned til 5 licenser
og er ofte en billigere måde at købe Microsoft produkter på
for mindre virksomheder, der ellers måtte overveje OEM og FPP.
Aftalen løber i 2 år. I hele perioden kan din virksomhed købe licenser med
rabat.
Det er den første ordre, der afgør, hvilket rabatniveau aftalen baseres på.
/ Bjarne

Fra : jda

Dato : 05-03-06 11:47

Sun, 5 Mar 2006 11:03:41 +0100, ved hjælp af elektroniske
kommunikationsmidler udtrykte Bjarne Christensen sig i
dk.edb.system.ms-windows på følgende måde:

> "Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det er vel næsten snart billigere at købe en Pc med OS pre installeret
Ja. Stort set altid.
> [...]
> rabat.
> Det er den første ordre, der afgør, hvilket rabatniveau aftalen baseres på.

Men OP ville jo have en version som ikke skulle altiveres. Så kan man også
sætte en RIS eller ghostcast server op hvis man installerer så tit at det
virkeligt er et problem. Man kunne self. også bare lave et image af en helt
frisk installation som man bare kører ind igen.

--
Jakob

Fra : torben

Dato : 05-03-06 15:00

> [...]
helt
> frisk installation som man bare kører ind igen.

Det er lige det jeg er ved nu, men netop som man kun har nogle få gange, at
man må aktivere, så har jeg overskredet de antalgange man må aktivere sit
OS.
Det er surt show! Især når jeg lige skulle til at reinstallere en
forhåbentlig sidste gang og lave en image fil.
Det er ikke selve aktiveringen der er problemet, Det er bare irriterende.

Har man fulgt med i mine indslag her i de seneste dage, kan man se at jeg
har haft problemer.
De problemer troede jeg endelig blev overstået.
Men nej jeg har ENORME problemer med windows XP home installation, problemer
som jeg aldrig har haft før med samme hardwarekonfigurationer, ikke at det
skulle betyde noget. Det er præcis efter at jeg ikke kunne aktivere det
længere, men måtte ringee ind, at problemer opstod. Jeg tror at mine
problemer og at aktiveringsantallet er overskredet er releteret.
Men jeg er virkelig ved at blive stik tosset af det monopol lort her i
verden så der kun findes et enkelt enerkendt operativ system her i verden-
windows.Det er diktatorisk.
Man kan jo ikke køre alt under linux. kunne jeg havde jeg prøvet dette OS
også.
-
Torben

Fra : Benny Nissen

Dato : 05-03-06 15:11

torben wrote:

> Man kan jo ikke køre alt under linux. kunne jeg havde jeg prøvet dette OS
> også.

Hvad er det for ting du ikke kan lave under Linux ?

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : torben

Dato : 07-03-06 00:52

"Benny Nissen"

OS

> Hvad er det for ting du ikke kan lave under Linux ?

Flysimulator, Falcon 4: Allied Force, Macromedia Flash, bare for at nævne
nogle.

Du lyder stor på den når du spørger dette.
Sikkert på at alle programmer kan køre under Linux?
-
Torben

Fra : jda

Dato : 07-03-06 01:15

Tue, 7 Mar 2006 00:51:51 +0100, ved hjælp af elektroniske
kommunikationsmidler udtrykte torben sig i dk.edb.system.ms-windows på
følgende måde:

> [...]
> nogle.
>
> Du lyder stor på den når du spørger dette.
> Sikkert på at alle programmer kan køre under Linux?

Adobe er heldigvis igang med at udvikle til Linux så det er kun et
spørgsmål om tid med Flash, Photoshop, etc. De andre er mindre vigtige
--
Jakob

Fra : torben

Dato : 08-03-06 18:37

> Adobe er heldigvis igang med at udvikle til Linux så det er kun et
> spørgsmål om tid med Flash, Photoshop, etc. De andre er mindre vigtige
> --
> Jakob

Ja det lyder dejligt fristende!

Hvad med MacOS skal man aktivere eller ægtheds validere dette?

-
Torben

Fra : torben

Dato : 08-03-06 20:47

> Ja det lyder dejligt fristende!
>
> Hvad med MacOS skal man aktivere eller ægtheds validere dette?
>
> -
> Torben

Forresten hvor lang tid endnu tror du før DET er muligt!
-
Torben

Fra : Benny Nissen

Dato : 07-03-06 01:11

torben wrote:

> Du lyder stor på den når du spørger dette.
> Sikkert på at alle programmer kan køre under Linux?

Nej, det var slet ikke meningen. Min pointe var blot, at der i langt de
fleste tilfælde findes programmer til Linux, som kan det samme (eller
mere) end de tilsvarrende programmer til Windows.

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk