MS Windows
briani 27239
Windows skriver at min XP ikker er ægte!
Fra : Carsten Thomsen

Dato : 04-03-06 11:50

Hej alle!

Jeg har købt en brugt Dell , som oprindeligt var pre-installeret med XP.

Den har fungeret fint - men jeg trykkede på "opdater Windows" !

Nu skriver Windows ved opstart at XP muligvis ikke er ægte - og den skriver
desuden "Valideringsfejl: Produktnøglen kunne ikke valideres"

Hvad gør jeg ?

Er der en måde at find en nøgle på ?

Spærrer min XP mit system på et tidspunkt - eller kan jeg bare køre videre
med denne fejlmeddelse!

Hilsen
Carsten

Fra : Aksel

Dato : 04-03-06 15:51

!

> Nu skriver Windows ved opstart at XP muligvis ikke er ægte - og den
> skriver desuden "Valideringsfejl: Produktnøglen kunne ikke valideres"
>
> Hvad gør jeg ?
>
> Er der en måde at find en nøgle på ?

Dell, Compaq og andre leveres normalt med Win fabriksinstalleret,
produktnøglen er normalt en lille label på kabinettet, hvis der ikke er
installeret en piratsoftware på maskinen kan du bruge det nummer når du
ringer til Microsoft for at få den frigivet.

Hilsen Aksel

Fra : Carsten Thomsen

Dato : 05-03-06 10:16

Så tror jeg faktisk det er en pritakopi, for produktnøglen duer ikke!
Men jeg er da lidt i tvivl! Men der er en Windowslabel på kabinettet. Jeg
tror jeg skal have fat i min kammerat som solgte mig maskinen og høre om der
ikke fulgte en DC med....

Vil min XP blive blokeret på et tidspunkt?
Det håber jeg ikke!

Fra : jopa

Dato : 08-03-06 12:32

Carsten Thomsen skriblede bla:
> Vil min XP blive blokeret på et tidspunkt?
> Det håber jeg ikke!

Det bliver den så få fat i en ny produktnøgle eller en ny windows

--
Mvh.John

Fra : Carsten Thomsen

Dato : 20-03-06 20:14

Hvor lang tid har jeg?

Fra : torben

Dato : 15-05-06 02:26

> Jeg har købt en brugt Dell , som oprindeligt var pre-installeret med XP.
>
> Nu skriver Windows ved opstart at XP muligvis ikke er ægte - og den
> skriver desuden "Valideringsfejl: Produktnøglen kunne ikke valideres"

Ved pre installeret OS (win xp) kan man ringe til et nummer hos MS Jeg har
desværre ikke nummeret.
Du vil nok få at vide af telefon personen om den er ulovlig, så vil han ikke
hjælpe dig med at validere den. Men gerne hvis han ikke finder den ulovlig.

Jeg selv skriver kun dette, da det ikke er meget hjælp - ved det! Fordi jeg
selv er pisse frusteret og gal oven i hovedet på MS på grund af denne skide
valideringsdetalje.
-
torben