MS Windows
briani 27239
Hvordan afspiller jeg med Media Player med~
Fra : henrikrisom@gmail.co~

Dato : 03-03-06 11:47

Når jeg forsøger at streame noget, eksempelvis en udsendelse fra DR
blir jeg hver gang bedt om først at downloade en .asx fil som jeg så
igen skal åbne igen med Media Player, hvilket er et stort
irritationsmoment. Jeg går udfra det er en sikkerhedsrelateret
indstilling men kan ikke gennemskue den. Hvordan indstiller jeg Media
Player til at afspille et link på en webside med det samme uden først
at skulle downloade linket ?

Fra : Nørd

Dato : 03-03-06 15:03

<henrikrisom@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hej.
Jeg vil tro du skal se på instillingerne i Internet Explore
Funktioner/Internetindstillinger/Sikkerhed/Brugerdefineret niveau
Du mangler nok et flueben.

Fra : henrikrisom@gmail.co~

Dato : 03-03-06 18:22

Nørd skrev:

> Hej.
> Jeg vil tro du skal se på instillingerne i Internet Explore
> Funktioner/Internetindstillinger/Sikkerhed/Brugerdefineret niveau
> Du mangler nok et flueben.

Tak for svar. Jeg prøvet alle mulige fluebensaktiveringer og
de-aktiveringer men det ændrer sig ikke. Jeg trykker på en fil på et
website blir jeg stadig ledt til dialogboksen hvor jeg kun har de to
muligheder, at downloade eller cancel.
Dialogboksen er markeret et firewall tegn som om det er firewall'en der
forbyder mig at hente og afspille filerne med det samme.
Forstår det ikke, har brug for mere hjælp ??

Fra : Nørd

Dato : 03-03-06 20:42

Dialogboksen er markeret et firewall.
Prøv at slå den fra.
Og fortæl hvilken version af WindowsMediaPlayer du bruger.
Vi skal nok få opdraget det dumme svin.
http://www.dr.dk/netradio/metafiler/asx/DR_Dansktop_128.asx
Kan du hører musik på denne.

Fra : henrikrisom@gmail.co~

Dato : 03-03-06 21:19

Ja den kan jeg godt. Men jeg skal stadigvæk først gemme linket til
mit skrivebord og herfra åbne den. Bare træls.
Den dialog boks som kommer frem skriver følgende:

The file you are downloading cannot be opened by the default program.
It is either corrupted or has an incorrect file type. As a security
precaution it is recommended that you cancel the download.

Men det gør jeg så alligevel, for den fejler jo intet. Der er et
Firewall logo i dialogboksen, men man ikke slå noget fra eller til.
Jeg kan se at der under denne dialogboks er den så at sige "normale"
dialogboks, som altså åbenbart bliver trynet at denne Firewall
pestilens. Jeg bruger Windows Media Player 10. Og jeg tager en dyb
indånding mens jeg venter på næste svar....

Fra : Nørd

Dato : 03-03-06 21:40

Ja den kan jeg godt. Men jeg skal stadigvæk først gemme linket til
mit skrivebord og herfra åbne den.

Ja, ok. Du mangler et cid-nr. i Reg
DR sender i WMP9

Du download denne lille tools,
http://www.lettermanstationery.com/wmp9toolkit.htm
selv om den er til version9 så virker den også i 10
flyt prikken i Enable på alle 3 og tryk Doit ud for hver.

Genstart PC og prøv linket herunder igen.
http://www.dr.dk/netradio/metafiler/asx/DR_Dansktop_128.asx

Nu med det samme vi er godt igang, kunne du
lige tjekke din PC for mangler.
http://www.lettermanstationery.com/WhatsInstalled.htm

Fra : Nørd

Dato : 03-03-06 21:54

Hi, Jeg fik ikke denne med.
Den kan også hjælpe dig.

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/format/codecdownload.aspx

Fra : henrikrisom@gmail.co~

Dato : 03-03-06 21:59

Det er gjort. Uden noget resultat
Har kørt Whatsintalled, men er ikke helt sikker på hvad jeg skal
stille op med det ?

Fra : Nørd

Dato : 03-03-06 22:20

Det er gjort. Uden noget resultat
Har kørt Whatsintalled, men er ikke helt sikker på hvad jeg skal
stille op med det ?

Den skal du ikke bruge til noget, kun se hvad du eventuelt
godt kunne bruge i din PC, hvis der står installet over alt
er det OK

Men se lige på instillingerne i Internet Explore igen
det er den første du skal ind i, den med globen.
Funktioner/Internetindstillinger/Sikkerhed/Brugerdefineret niveau
Activer dem alle, brug Lav sikkerhed i Java og Anonymt logon
inden du trykker OK skroller du til LAV herefter OK
Så skulle det virke. En lille test herunder.

http://home15.inet.tele.dk/oz7jpj/Velkommen-filer/anraku5.html

Fra : henrikrisom@gmail.co~

Dato : 03-03-06 22:19

Ikke så tosset med den sidste update ting der. Det var det der skulle
til.
Nu er jeg kørende.
Ikke desto mindre, mange tak for hjælpen

Fra : Nørd

Dato : 03-03-06 22:28

Ikke så tosset med den sidste update ting der. Det var det der skulle
til.
Nu er jeg kørende.
Ikke desto mindre, mange tak for hjælpen

Glæden er på min side, hi
tak for tilbagemeldingen, det er hjælp til andre.

Mvh. Nord

Fra : henrikrisom@gmail.co~

Dato : 04-03-06 02:13

Fatter det ikke...nu virker det pludselig ikke igen. Jeg har virkelig
intet ændret i nogen form for indstilling. Æv !

Fra : Nørd

Dato : 04-03-06 09:12

Fatter det ikke...nu virker det pludselig ikke igen. Jeg har virkelig
intet ændret i nogen form for indstilling. Æv !

Prøv at køre en Diskoprydning, det kan være der ikke er plads,
så den kan køre stremet.

http://home15.inet.tele.dk/oz7jpj/Velkommen-filer/anraku5.html

Fra : Nørd

Dato : 04-03-06 13:38

> Prøv at køre en Diskoprydning, det kan være der ikke er plads,
> så den kan køre stremet.
>
> http://home15.inet.tele.dk/oz7jpj/Velkommen-filer/anraku5.html

Install Windows Media Player 10 igen.

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/mp10/default.aspx

Fra : henrikrisom@gmail.co~

Dato : 06-03-06 17:04

Så ramte du plet igen. Det virkede med opdateringen. Hvorfor har jeg
selv ingen anelse om
men tvivler på jeg vil tænke for meget over det.

Tak igen.