MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
user profie problemer
Fra : Mette & Frank

Dato : 01-03-06 20:43

Hej Ng

Jeg har en pc med Win XP home og der er en bruger profil me problemer.
der er 2 profiler med samme navn den ene er status på midlertidlt og den
anden er sikkerhedskopi men jeg bruge den midertidt profil men vil bruge den
anden da den indeholder alt som skal bruges

hvordan kan jeg fixe dette ?

Fra : O. Skjold

Dato : 01-03-06 20:59

"Mette & Frank" <frankhansen@cool.dk> skrev i en meddelelse

<klip>
> [...]
> anden er sikkerhedskopi men jeg bruge den midertidt profil men vil bruge
> den anden da den indeholder alt som skal bruges

Kopier indholdet af Documents and Settings\<brugernavn_sikkerhedkopi> til
Documents and Settings\<brugernavn_midlertidig>. Bemærk, at selvom kontiene
har samme navn, har brugernavnene, dvs. mapperne i Document and Settings det
ikke, så øvelsen starter med at finde ud af hvad mappe der hører til hvad.

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : Mette & Frank

Dato : 01-03-06 21:06

">
> [...]
> kontiene har samme navn, har brugernavnene, dvs. mapperne i Document and
> Settings det ikke, så øvelsen starter med at finde ud af hvad mappe der

men det virker ikke da alle indstiliger på den profil som er midlertidligt
forsvinder ved genstart af pc

Fra : O. Skjold

Dato : 01-03-06 21:15

"Mette & Frank" <frankhansen@cool.dk> skrev i en meddelelse

<klip>
> men det virker ikke da alle indstiliger på den profil som er midlertidligt
> forsvinder ved genstart af pc

Det lugter lidt af at det er en gæstekonto, så prøv kontroller at
brugerkontoen har rettigheder som administrator.

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : Mette & Frank

Dato : 01-03-06 21:17

> Det lugter lidt af at det er en gæstekonto, så prøv kontroller at
> brugerkontoen har rettigheder som administrator.

hvordan ?

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 01-03-06 21:27

> hvordan ?

Kontrolpanel / Brugerkonti
Bjarne

Fra : O. Skjold

Dato : 01-03-06 21:31

"Mette & Frank" <frankhansen@cool.dk> skrev i en meddelelse

<klip>

> hvordan ?

Kontrolpanel + Brugerkonti + Ændring af konto + Skift kontotype

Faktisk kan du denne vej undgå alt det kopi-halløj jeg skrev om (der er
nemlig også noget med nogle skjulte mapper i Documents and Settings) og bare
få din midlertige konto til at køre. Når den er som den skal være, sletter
du bare den "gamle" konto.

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : Mette & Frank

Dato : 06-03-06 18:47

jeg har ordnet det ved at bruge system gendanelse

takker for forslagene