MS Windows
briani 27239
BIOS
Fra : Heuten

Dato : 01-03-06 10:21

Hej

Jeg har lige anskaffet mig en gammel computer som stod til at blive smidt
ud. Der er ikke noget galt med den andet ind der er password på bios,
hvilket er et problem da jeg skal ændre noget der for at kunne starte
maskinen op i windows.

nogen der ved hvad man gør ved det, og nej jeg har ikke mulighed for at
spørge de gamle ejere om password.

Fra : Ole Larsen

Dato : 01-03-06 10:35

Heuten skrev:
> [...]
> maskinen op i windows.
>
> nogen der ved hvad man gør ved det, og nej jeg har ikke mulighed for at

Ifgl. man til mit motherboard, skal CMOS uret resettes ved at man
fjerner batteri ( efter at have fjernet alle elektriske forbindelser,
der kan fjernes ( strøm i kapaciteter ?)

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design Febr. 2006

Fra : Heuten

Dato : 01-03-06 12:21

Ole Larsen <olenospam@nospam.dk> wrote in

> Ifgl. man til mit motherboard, skal CMOS uret resettes ved at man
> fjerner batteri ( efter at have fjernet alle elektriske forbindelser,
> der kan fjernes ( strøm i kapaciteter ?)

Det virkede at fjerne batteriet et par minutter, takker.

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-06 11:00

"Heuten" <heuten@4ff3.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> maskinen op i windows.
>
> nogen der ved hvad man gør ved det, og nej jeg har ikke mulighed for at

Du kan prøve at pille batteriet ud på bundkortet i et stykke tid. Det burde
sætte Bios til fabrikstilstand. Alternativt finde en evt. reset-jumper.
Det vil hjælpe hvis du kan finde ud af hvilket bundkort det drejer sig om,
som regel kan du finde manualen på nettet.

mvh
Ebbe

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-03-06 11:30

Heuten <heuten@4ff3.dk> writes:

> [...]
> ud. Der er ikke noget galt med den andet ind der er password på bios,
> hvilket er et problem da jeg skal ændre noget der for at kunne starte

Find dokumentationen til bundkortet og se hvordan man nulstiller det
hele.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Calle.

Dato : 03-03-06 17:44

Heuten wrote:
> [...]
> starte maskinen op i windows.
>
> nogen der ved hvad man gør ved det, og nej jeg har ikke mulighed for

batteriet frå bundkort et par min, så er password væk

--
**** Calle. ****

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-03-06 20:25

"Calle." <fake@fake.fake> writes:

> batteriet frå bundkort et par min, så er password væk

Jeg har et Pentium Pro bundkort hvor man decideret SKAL kortslutte en
forbindelse førend der nulstilles. Det er ikke nok at pille batteriet
ud.
--
Thorbjørn Ravn Andersen