MS Windows
briani 27239
A:\>?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 28-02-06 18:28

Jeg sidder med en bekendts tudsegamle (10 GB harddisk) "mermaid neptun"
computer, hvor jeg har formatteret harddisken på grund af en ustabil 98'er.

Jeg vil nu lægge en 98SE ind - som jeg ofte har gjort i gamle dage - men får
beskeden:

"Skriv Hjælp, og tryk på Enter for at få hjælp.

A:\> "

Skriver man "Hjælp" får man beskeden:

"Forkert kommando eller filnavn"

Skriver jeg "SYS C:" får jeg at vide at "Systemet er overført" - derefter
står der igen "A:\> "

Hvad skal jeg mon skrive dér for at installere? (Jeg har prøvet både med og
uden start-diskette)

En af mine XP'er kan jeg sagtens installere - dén booter bare på den - men
om 30 dage får jeg så et problem hvis den stadig ligger på, så det duer ikke

Hans

Fra : Ivan

Dato : 28-02-06 18:33

> En af mine XP'er kan jeg sagtens installere - dén booter bare på den - men
> om 30 dage får jeg så et problem hvis den stadig ligger på, så det duer
> ikke

Burde du faktisk også kunne på win98 cd´en......

Ellers skal du have lavet en bootdiskette med CD-rom understøttelse.....

se evt. www.bootdisk.com

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 28-02-06 19:04

Ivan skrev:

> Burde du faktisk også kunne på win98 cd´en......

På min egen var det ikke noget problem i sin tid.

> Ellers skal du have lavet en bootdiskette med CD-rom
> understøttelse.....
> se evt. www.bootdisk.com

Kigger lige på det.
Hans

Fra : Ricko.

Dato : 28-02-06 18:37

> [...]
> om 30 dage får jeg så et problem hvis den stadig ligger på, så det duer
Læg 98 se i drevet og sørg for at pc booter på cd drevet som første ,
genstart maskinen med 98 i så skulle det virke

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 28-02-06 19:03

Ricko. skrev:

> Læg 98 se i drevet og sørg for at pc booter på cd drevet som første ,
> genstart maskinen med 98 i så skulle det virke

Tja - sådan gjorde jeg også på min egen i sin tid, men hér er det kun XP der
kan boote - selv med startdiskette.
Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 28-02-06 20:00

Hans Paulin (6310) skrev:

> Tja - sådan gjorde jeg også på min egen i sin tid, men hér er det kun
> XP der kan boote - selv med startdiskette.

Nå, fik hjælp af en kammerat - jeg skulle angive hvor 98-cden befandt sig
(E) og også skrive "install" m.m.m.m
Hans

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-02-06 20:05

Hans Paulin (6310) wrote:
> Tja - sådan gjorde jeg også på min egen i sin tid, men hér er
> det kun
> XP der kan boote - selv med startdiskette.

Jeg har en 98SE liggende (original OEM) - der kan man ikke boote
fra CD'en.

Men der følger en bootdiskette med, hvor man kan boote fra of
vælge at installere fra CD-rom.

Jan

Fra : Calle.

Dato : 02-03-06 18:24

Hans Paulin (6310) wrote:
> [...]
> men får beskeden:
>
> "Skriv Hjælp, og tryk på Enter for at få hjælp.

du skal skrive help
--
**** Calle. ****

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-03-06 18:45

Calle. skrev:

> du skal skrive help

Nåe, okay - tak!

Opgav 98 - det var sq for skoddet - ingen drivere til noget som helst.

Har nu lagt Knoppix på harddisken
Hans

Fra : Calle.

Dato : 03-03-06 17:43

Hans Paulin (6310) wrote:

> Nåe, okay - tak!
>
> Opgav 98 - det var sq for skoddet - ingen drivere til noget som helst.
>
> Har nu lagt Knoppix på harddisken

tror du selv du kan blive dus med linux?

--
**** Calle. ****

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-03-06 18:36

Calle. skrev:

> tror du selv du kan blive dus med linux?

Ja

Da jeg kørte med modem opgav jeg - nu med adsl kører det bare.

Har lige hentet en gratis "Ubunta"

http://ubuntuguide.linux.dk/

til at lege med hos en anden Linux-bruger

Den tid kommer jo hvor Longhorn skal afløse XP, og med 4 pc'er i huset
snakker vi måske om 4000 kr.

Derudover synes jeg at - foreløbig Knoppix - er både flottere, sjovere og
rarere end Windows
Hans

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-03-06 20:24

"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> writes:

> Derudover synes jeg at - foreløbig Knoppix - er både flottere, sjovere og
> rarere end Windows

Knoppix er efter min mening idt for meget farver og striber, men det
er nok mere pga alle ikonerne. Det kører dog ganske fortrinligt. DVD
udgaven er der godt nok mange ting på.

Kører Kubuntu og Ubuntu her. Er fint tilfreds - det er både pænt og
til at have med at gøre for en gammel admin'er.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-03-06 20:30

"Thorbjørn Ravn Andersen" skrev:

> Kører Kubuntu og Ubuntu her. Er fint tilfreds - det er både pænt og
> til at have med at gøre for en gammel admin'er.

Har som sagt lige hentet en "Ubuntu" til at lege med
Hans