MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
raid utility v. start
Fra : Ole Larsen

Dato : 27-02-06 22:54

Hej.,

Efter install. af ekstra controller-kort så jeg kan have flere HD end
allerede i kassen, siger den v. opstart, lige efter "tryk del for setup"
- F3 for enter raid utility - og der står den så vel 3/4 min før den går
videre med boot.
Hvordan får jeg den til at springe det over eller gøre det kort.
Har ingen raid setup, men 3 HD og 2 optiske drev.
PFT
Ole
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design Febr. 2006

Fra : Nørd

Dato : 27-02-06 23:54

> [...]
> Hvordan får jeg den til at springe det over eller gøre det kort.
> Har ingen raid setup, men 3 HD og 2 optiske drev.

Deaktiver den i Bios ( Se eventuelt i din Manuel til Bundkort )

Fra : Ole Larsen

Dato : 28-02-06 04:40

Nørd skrev:
> "Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Deaktiver den i Bios ( Se eventuelt i din Manuel til Bundkort )

Ja tak for det. Men det er ikke så let. Har for længst sat SATA mode til
IDE (IDE/RAID)uden ændring. Så jeg roder med drivere til bundkort og til
controllerkort indtil nu uden held

Fra : Henning

Dato : 28-02-06 16:38

>Ja tak for det. Men det er ikke så let. Har for længst sat SATA mode til
>IDE (IDE/RAID)uden ændring. Så jeg roder med drivere til bundkort og til
>controllerkort indtil nu uden held

Drivere er ligegyldige i denne situation, idet din fejl opstår før OS
loades.

Fra : Ole Larsen

Dato : 01-03-06 04:42

Henning skrev:

> Drivere er ligegyldige i denne situation, idet din fejl opstår før OS
> loades.

Jeps, rart når nogle tænker når man selv ikke formår......Men du har
ikke et bud på, hvordan man fjerner/reducerer den "tænkepause"?