MS Windows
briani 27239
Automatisk afvikling af program
Fra : Jens

Dato : 27-02-06 22:50

Hej

Jeg har i.f.m. en HTPC behov for at starte en bat-fil hver dag (til hentning
af TV-guide)

Da der ikke er noget password på PC'en (da den gerne skulle starte op uden
interaktion) kan jeg ikke få windows's "planlagte opgaver" til at fungere.

Findes der en måde hvorpå jeg kan få dette fikset uden at der skal indtastes
et password ved opstart?

/jens

Fra : Nørd

Dato : 27-02-06 23:57

"Jens" <mugarbeFJERN@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> interaktion) kan jeg ikke få windows's "planlagte opgaver" til at fungere.
>
> Findes der en måde hvorpå jeg kan få dette fikset uden at der skal

Læg din BAT-file ind i mappen.

C:\Documents and Settings\Dit_Navn\Menuen Start\Programmer\Start

Fra : Jens

Dato : 28-02-06 12:43

"Nørd" <Nørd@c.com> wrote in message

> hentning

> indtastes
>
> Læg din BAT-file ind i mappen.
>
> C:\Documents and Settings\Dit_Navn\Menuen Start\Programmer\Start

Ja, dette vil jo så betyde at programmet kører hver gang pc'en starter. Hvis
den nu f.eks. er tændt HELE TIDEN - så virker det jo ikke så smart - men
ellers er det da en ide.

/Jens

Fra : ///M

Dato : 28-02-06 13:22

Jens wrote:
> Da der ikke er noget password på PC'en (da den gerne skulle starte op
> uden interaktion) kan jeg ikke få windows's "planlagte opgaver" til
> at fungere.

Prøv via AT kommandoen i en prompt. Den er ofte bedre til at oprette
scheduled tasks med end via GUI'en.

Skriv: AT /? for hjælp til syntax

///M

Fra : Edmund

Dato : 28-02-06 15:22

Jens wrote:

> Findes der en måde hvorpå jeg kan få dette fikset uden at der skal
> indtastes et password ved opstart?

Sætter du pc´en i standby eller dvale , så den selv kan starte op.
Er det kun i de tilfælde den spørger om adgangskode?
Så kan du i kontrolpanel / strømstyring fjerne flueben i
"spørg om adgangskode når computeren forlader standby"

--
Mvh Edmund

Fra : gusse.net

Dato : 28-02-06 15:43

brug opgaver under kontrolpanel...

her kan du kører din bat fil

--
gusse
www.gusse.net

Fra : Jens

Dato : 28-02-06 22:51

"gusse.net" <bg@gusseORNOT (dot) net> skrev i en meddelelse
> brug opgaver under kontrolpanel...
>
> her kan du kører din bat fil
>
> --
> gusse
> www.gusse.net
> www.slanke-siden.dk

Tak, men det er jo netop dette der IKKE virker uden en konto MED password!

/Jens

Fra : Robert Eriksen

Dato : 01-03-06 13:41

Jens wrote:

> Tak, men det er jo netop dette der IKKE virker uden en konto MED password!

Kan du så ikke bare oprette en ekstra konto med adgangskode, du kun
bruger til det?

Hvis det så får Windows til at spørge efter brugernavn ved opstart, må
du kunne omgås det ved at gå i Start -> Kør -> control userpasswords2
Under Avanceret kan du så definere hvilken konto der skal logges på
automatisk med.

Fra : Edmund

Dato : 01-03-06 19:08

Jens wrote:

> Tak, men det er jo netop dette der IKKE virker uden en konto MED
> password!

Er det fordi at "planlæg ny opgave" beder om password, er det det du
mener?
Det skal du bare ignorere, og så efterfølgende sætte flueben i "kør kun
hvis en bruger er logget på"

--
Mvh Edmund