MS Windows
briani 27239
mailkonti i forbindelse med netværk
Fra : CanonKnud

Dato : 25-02-06 17:28

Hej gruppe, som jeg håber er den rigtige.
Vi har 3 pc med winxp koblet sammen i netværk via en router. Min pc
er administrator, og her henter jeg normalt fra alle mailkonti, 8 stk pop3,
Min kone er kun interesseret i de mails der bliver sendt til hendes
private adresse, så jeg startede med at lade hendes pc kun hente post på
hendes konto, hvilket ikke virkede, den hentede alligevel fra alle konti
første gang hun hentede post.
Nu har jeg slettet de overflødige konti fra hendes pc, men stadigvæk får
hun al post ind ved første hentning. Indtil hendes maskine bliver slukket,
virker det ellers som ønsket.
Konens pc har tidligere været brugt som til al post, derfor har alle konti
været aktive.
Netværket/router er ikke trådløst.
Er der nogen der har en løsning?
mvh Knud

Fra : O. Skjold

Dato : 25-02-06 17:53

"CanonKnud" <bonkeREMOWE@privat.dk> skrev i en meddelelse

Dit problem har nok ikke meget med Windows eller netværk at gøre men pyt:

<klip>
> [...]
> private adresse, så jeg startede med at lade hendes pc kun hente post på
> hendes konto, hvilket ikke virkede, den hentede alligevel fra alle konti

Er det 8 stk selvstændige konti? Eller een konto med 7 aliaser? Det sidste
du skriver tyder lidt på aliaser.

> Nu har jeg slettet de overflødige konti fra hendes pc, men stadigvæk får
> hun al post ind ved første hentning.

Det burde den ikke, hvis det er selvstændige konti og du har slettet dem.

> Er der nogen der har en løsning?

Hvis dine adresser er aliaser til een konto, så kunne en løsning være at
bruge en regel til at filtrere de "forkerte" meddelelser fra.
Hvad bruger du til emailprogram?

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : CanonKnud

Dato : 25-02-06 18:04

:
: Hvis dine adresser er aliaser til een konto, så kunne en løsning være at
: bruge en regel til at filtrere de "forkerte" meddelelser fra.
: Hvad bruger du til emailprogram?
:
: --
: Mvh.
: O. Skjold (Odense)
: Mailadr. er valid
:
:
Det drejer sig om 8 selvstændige adresser, 3 hos tdc og 5 hos 5 forskellige
hjemmesider. (Hoteludbydere, mailservere). Flere af de sidstnævnte henter
flere alias'er, men det er ikke problemet.
Jeg bruger OE 6
mvh Knud

Fra : O. Skjold

Dato : 25-02-06 18:54

"CanonKnud" <bonkeREMOWE@privat.dk> skrev i en meddelelse

<klip>
> [...]
> hjemmesider. (Hoteludbydere, mailservere). Flere af de sidstnævnte henter
> flere alias'er, men det er ikke problemet.

Hm, ja, hvis kontiene er slettet på din kones PC, så har jeg ikke
umiddelbart et bud. Prøv evt. i gruppen
dk.internet.software.mail+news.outlook-express

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : CanonKnud

Dato : 25-02-06 20:21

[...]

Tak for interessen. Nu har jeg postet i den anbefalede gruppe, men
synes egentlig heller ikke den rammer helt rigtigt.
mvh Knud