MS Windows
briani 27239
windows til bærbar (osse postet i hardware~
Fra : sniper_Nolight

Dato : 25-02-06 16:24

lige nogle spørgsmål jeg spekulerer lidt over....

jeg har en fujitsu siemens amilom - med den er win home på en recovery cd
med en masse andet software.
fra den skive bruger jeg KUN windows og intet af det andet - jeg kan dog
regne ud der må ligge nogle specielle bærbar drivere til de forskellige
komponenter på skiven osse... og så er det jeg bliver nysgerrig...

kan jeg i teorien købe en win xp PRO og hente drivere fra fujitsu siemens
side til min model?

og endnu et...

hvis jeg vil have windows media center - kan jeg så købe den og igen, hente
drivere til min model?

eller er jeg bundet til den win der fulgte med? - jeg tænker her på reg
keyen.

desuden, der er 2 harddiske i min som kan køre raid - hvis jeg ikke vil
bruge det, behøver det vel ikke installeres? Det installeres sammen med
windows fra recovery cd'en. vil jeg så endelig bruge det kan jeg vel hente
det separat?

på forhånd tak
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 26-02-06 17:14

sniper_Nolight wrote:
> kan jeg i teorien købe en win xp PRO og hente drivere fra
> fujitsu siemens side til min model?

Ja.

> hvis jeg vil have windows media center - kan jeg så købe den
> og igen, hente drivere til min model?

Det vil jeg mene, det er samme OS.

> desuden, der er 2 harddiske i min som kan køre raid - hvis jeg
> ikke vil bruge det, behøver det vel ikke installeres?

Nej.

> vil jeg så endelig bruge det kan jeg vel hente det separat?

Det tror jeg, men det ved ikke. Hvilken Amilo M er det du har?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=857403&page=1

Fra : sniper_Nolight

Dato : 26-02-06 17:23

> Det tror jeg, men det ved ikke. Hvilken Amilo M er det du har?

M3438 med 2 80gb diske - jeg har aldrig prøvet raid men raid tool
installeres automatisk og jeg var i tvivl om det skal være der... jeg kan
ikke finde ud af at bruge det og der er ikke meget info at hente nogen
steder.

men jeg vil gerne ha media center med tiden og derfor alle mine spørgsmål

tak for hjælpen