MS Windows
briani 27239
Låst/hijacked Windows XP-bruger
Fra : Ukendt

Dato : 22-02-06 12:08

Hej med jer!

På én af husets computere er én af de faste brugeres konto så at sige
blevet låst eller 'hijacked'.

Det viser sig blandt andet ved, at startsiden i Internet Explorer ikke
kan ændres fra en meget lang og kryptisk adresse, der får
browserbilledets indhold til at stå og blinke mellem www.msn.dk og så et
blankt vindue. Endvidere er alle højreklikmuligheder i Windows
Stifinder 'grånede', så man ikke kan foretage sig noget med mapperne.
Endelig er tasturet ændret til sandsynligvis engelsk. I hvert fald
ligger mange tegn, såsom 'slash' og kolon ikke hvor de skal.

Jeg har kørt både antivirus-program (AVG) og antispyware-program
(Webroot Spy Sweeper), og de har ikke kunnet afhjælpe problemet.

Jeg ved godt, at det sandsynligvis vil hjælpe at slette den pågældende
brugerkonto og oprette den igen, men jeg ville gerne have et bud på en
udbedring af skaden inden dette skridt.

Venligst
Peter

Fra : Rasmus Broholm Ander~

Dato : 22-02-06 12:28

Peter Møller Christensen wrote:
> Jeg har kørt både antivirus-program (AVG) og antispyware-program
> (Webroot Spy Sweeper), og de har ikke kunnet afhjælpe problemet.

Prøv med Adware og Spybot...de plejer at finde meget ballade!

/Rasmus

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-02-06 12:49

Den 22-02-06 12.07 skrev Peter Møller Christensen følgende:

> Jeg har kørt både antivirus-program (AVG) og antispyware-program
> (Webroot Spy Sweeper), og de har ikke kunnet afhjælpe problemet.

Fordi de ikke kunne finde noget, eller fordi de ikke kunne fjerne det de
fandt? I sidstnævnte tilfælde: Prøv at starte i fejlsikret tilstand, og
se om ikke det hjælper på programmernes evne til at fjerne snavset.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug Thunderbird til mail, og undgå at få fyldt indbakken med spam.

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-06 15:45

Kim Ludvigsen skrev:

> Fordi de ikke kunne finde noget, eller fordi de ikke kunne fjerne det de
> fandt? I sidstnævnte tilfælde: Prøv at starte i fejlsikret tilstand, og
> se om ikke det hjælper på programmernes evne til at fjerne snavset.

Tak begge to. Jeg prøver at køre en scanning i fejlsikret tilstand
først, da der var et par ting, AVG ikke rigtigt ville fjerne først. Og
så går jeg over til ét af Rasmus' to anbefalede programmer.

Venligst
Peter

Fra : Rasmus Broholm Ander~

Dato : 22-02-06 16:55

> [...]
> først, da der var et par ting, AVG ikke rigtigt ville fjerne først. Og
> så går jeg over til ét af Rasmus' to anbefalede programmer.

Så lidt! Men Ad-Aware og Spybot supplerer kun hinanden, så gør dig selv den
tjeneste at køre dem begge!

/Rasmus