MS Windows
briani 27239
Boot.ini i XP Pro - ved du det ?
Fra : Flemming Lauritsen

Dato : 21-02-06 23:24

Hej !

Jeg har haft besøg af en "ekspert" I Inventor ( autocad program ) som
foreslået at indskrive linien med 3GB - hvad gør den ?

Jeg kunne ikke få en forklaring på hvad dennne linie gør - ved du det ? (
har spurgt flere uden at få en forklaring )

Med venlig hilsen

Flemming Lauritsen

Boot.ini :

[boot loader]

timeout=1

default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS

[operating systems]

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP
Professional 3 GB" /noexecute=optin /3GB /fastdetect

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP
Professional" /noexecute=optin /fastdetect

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-06 23:36

http://flash.bitplane.com/support/faqs/faqsview.cfm?inCat=0&inQuestionID=303

Fra : Sune Storgaard

Dato : 21-02-06 23:40

Flemming Lauritsen wrote:
> [...]
>
> Jeg kunne ikke få en forklaring på hvad dennne linie gør - ved du det
> ? ( har spurgt flere uden at få en forklaring )

XP kan normalt adressere 4GB, 2 til "brugeren" , og 2 til kernen. Her
flytter man grænsen så det er 3 til brugeren. Kan være smart hvis man skal
køre rigtig store programmer/servere. "Eksperten" har åbenbart ment at et
givent problem kunne løses ved at hæven grænsen så den kan bruge 3GB istedet
for 2.