MS Windows
briani 27239
hvordan tager man et screendump?
Fra : rasmus carlsen

Dato : 21-02-06 16:42

Hejsa,

Hvordan tager man egentlig et billede af det, der er på skærmen? (win2000)

ras

Fra : Jens G

Dato : 21-02-06 16:58

On Tue, 21 Feb 2006 16:42:14 +0100, "rasmus carlsen"
<rasmus(PUNKTUM)carlsen@tdcadsl_dot_dk> wrote:

>Hejsa,
>
>Hvordan tager man egentlig et billede af det, der er på skærmen? (win2000)

ctrl/print screen, går jeg ud fra. Så ligger det i udklipsholderen og
kan sættes ind i et billedbehandlingsprogram.

Alternativt kanman benytte et program som f.eks. MVSnap, så screen
shot'et gemmes som billedfil med det samme.
http://www.mirekw.com/winfreeware/mwsnap.html

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Aksel

Dato : 21-02-06 16:58

"rasmus carlsen" <rasmus(PUNKTUM)carlsen@tdcadsl_dot_dk> skrev i en
meddelelse news:43fb3552$0$15781$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejsa,
>
> Hvordan tager man egentlig et billede af det, der er på skærmen? (win2000)
>
> ras

Tryk "shift" og "print screen" og indsæt i et billedbehandlingsprogram.

Hilsen Aksel

Fra : IKJ

Dato : 21-02-06 17:07

> Hvordan tager man egentlig et billede af det, der er på skærmen? (win2000)

Tryk Print Screen på tasteturet - åbn Word eller WordPad - vælg indsæt og du
har dit Screendump

Eller, meget bedre, brug gratis programmet Screenshot Pilot 1.46.01 på dette
link:
http://www.softpedia.com/get/Multimedia/Graphic/Graphic-Capture/Screenshot-Pilot.shtml

hilsen IKJ

Fra : Peter Jensen

Dato : 21-02-06 19:19

> [...]
> Hejsa,
>
> Hvordan tager man egentlig et billede af det, der er på skærmen? (win2000)

ALT + PrtSc tager et screenshot af det aktive vindue.

--
Venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : Åge

Dato : 21-02-06 22:27

> [...]
> Hejsa,
>
> Hvordan tager man egentlig et billede af det, der er på skærmen? (win2000)

Enkelt spørgsmål - fire forskellige svar...

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 21-02-06 23:03

"Åge" <Klogesen@åge.dk> skrev i en meddelelse news:43fb85d7$0$27618$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> "rasmus carlsen" <rasmus(PUNKTUM)carlsen@tdcadsl_dot_dk> skrev i en
> meddelelse news:43fb3552$0$15781$14726298@news.sunsite.dk...

> Enkelt spørgsmål - fire forskellige svar...

5 med din .... det bliver måske for kompliceret for dig, så
hold dig bare til den ene
At et spørgsmålet er enkelt er vel ikke ensbetyden med at svaret er det.

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 21-02-06 23:43

"Åge" <Klogesen@åge.dk> skrev:

>"rasmus carlsen" <rasmus(PUNKTUM)carlsen@tdcadsl_dot_dk> skrev i en
>meddelelse news:43fb3552$0$15781$14726298@news.sunsite.dk...

>Enkelt spørgsmål - fire forskellige svar...

Et mere:

Man kan hente programmer der kan løse opgaven her:

http://www.tucows.com/Windows/DesignTools/Image/ScreenCapture/
--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Max

Dato : 21-02-06 23:44

Hej rasmus

> Hvordan tager man egentlig et billede af det, der er på skærmen?

Hvad vil du dumpe og til hvad vil du dumpe ?

Mvh Max

Fra : vk

Dato : 22-02-06 08:40

> Hvordan tager man egentlig et billede af det, der er på skærmen? (win2000)

Alt+Prt Scr tager et snapshot af den del af det aktive vindue der kan ses
på skærmen

Shift+Prt Scr eller Ctrl+Prt Scr tager et snapshot af hele skærmbilledet