MS Windows
briani 27239
Centinel ???
Fra : Erling Hansen

Dato : 21-02-06 11:16

Jeg håber dette er den rigtige gruppe.
Jeg fik besked på at opdatere mit Panda Titanium antivirusprogram - og
så brød hel.... løs. Computeren (en Dell 3000) blev sløvere end en
gammel 286'er og nogle funktioner virkede ikke. Så gik jeg ind og
fjernede alt hvad jeg kunne finde af Panda, og begynddte at installere
den Norton, som fulgte med computeren, da jeg købte den.
Hele tiden kom et vindue op og meddelte med korte mellemrum, at:
Centinel VxD APVXDWIN.Exe ikke kunne åbnes fordi VCL50.BPL manglede.
Problemet kan måske løses ved at installere programmet igen.
Det ville jeg også gerne, hvis jeg havde nogen anelse om hvad det er for
et program.
Hjælp - véd nogen hvad det drejer sig om??
Mvh
Erling

Fra : Ole C

Dato : 21-02-06 11:21

Erling Hansen skrev blandt andet:

> ........Så gik jeg ind og
> fjernede alt hvad jeg kunne finde af Panda,

Du mener forhåbentlig afinstallerede?

> [...]
> for et program.
> Hjælp - véd nogen hvad det drejer sig om??

Prøv Google - der er masser af hits.

--
vh
Ole C

Fra : Erling Hansen

Dato : 21-02-06 15:43

Ole C <ocl@fjerndettetdcadsl.dk> wrote:

> Du mener forhåbentlig afinstallerede?

> Prøv Google - der er masser af hits.

Så er den helt gal. Ja, jeg mener selvfølgelig afinstallerede. Så gik
jeg ind for at prøve den med Google (Det her skriver jeg på min Mac) -
men nu har PC'en helt opgivet ævret! Den starter op, men når jeg kommer
til at skulle skrive min adgangskode, er der ingen forbindelse - der
sker ikke noget. Jeg kunne ikke engang slukke den - jeg var nødt til
den gamle nødbremse: Hive stikket ud.
Nogen gode ideer?
Erling

Fra : Fjollefrans

Dato : 21-02-06 18:11

> [...]
> til at skulle skrive min adgangskode, er der ingen forbindelse - der
> sker ikke noget. Jeg kunne ikke engang slukke den - jeg var nødt til

Hvis det er Windows XP den kører, kan du prøve at bruge System Restore.

NB. En lidt blidere udgave af at hive stikket ude, er at holde powerknappen
inde et stykke tid (3-5 sekunder)

-FF

Fra : O. Skjold

Dato : 21-02-06 20:12

"Erling Hansen" <email@domain.com> skrev i en meddelelse

<klip>
> Jeg fik besked på at opdatere mit Panda Titanium antivirusprogram - og
> så brød hel.... løs. Computeren (en Dell 3000) blev sløvere end en
> gammel 286'er og nogle funktioner virkede ikke.

Ja, Panda kan nemt kvæle en ellers kvik maskine. Min nabo har en ældre P4
1.5 GHz maskine der ellers kører udmærket til kontorbrug men da han bruger
den arbejdsmæssigt, kræver hans arbejdsgiver at han skal køre Panda og det
har faktisk tvunget den stakkels maskine helt i knæ. Sikke da noget
ubrugeligt l...

> Så gik jeg ind og
> fjernede alt hvad jeg kunne finde af Panda, og begynddte at installere
> den Norton, som fulgte med computeren, da jeg købte den.

Desværre er Norton imho ikke meget bedre end Panda.

> Hjælp - véd nogen hvad det drejer sig om??

Nej men prøv start fejlsikret (tryk F8 umiddelbart inden boot) og gendan
systemet til før det gik galt.

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)