MS Windows
briani 27239
Hvorfor placere man ikke bare windows oper~
Fra : torben

Dato : 18-02-06 02:54

Hej.

Hvorfor placere man ikke bare windows operativsystem i en EPROM eller
lignende, så tænder computeren lige så hurtigt som man tænder lyset på en
kontakt?

Hilsen
Torben

Fra : O. Skjold

Dato : 18-02-06 03:14

"torben" <spamfri@spamfri.dk> skrev i en meddelelse

<klip>
> Hvorfor placere man ikke bare windows operativsystem i en EPROM eller
> lignende, så tænder computeren lige så hurtigt som man tænder lyset på en
> kontakt?

En årsag ku' være, at Windows ikke virker på et skrivebeskyttet medie. I
øvrigt er en EPROM vist ikke så hurtig som du antyder

--
Mvh.
O. Skjold / Odense

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 18-02-06 10:38

torben wrote:
> Hvorfor placere man ikke bare windows operativsystem i en EPROM eller
> lignende, så tænder computeren lige så hurtigt som man tænder lyset
> på en kontakt?

Det gør man også f.eks. på en PDA, hvor operativsystemet kan holdes
på en passende lille størrelse og ikke skal opdateres i tide og utide.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : J. Jørgensen

Dato : 19-02-06 18:11

> [...]
>
> Hvorfor placere man ikke bare windows operativsystem i en EPROM eller
> lignende, så tænder computeren lige så hurtigt som man tænder lyset på en

Hej Torben

Så mindes man de gode gamle tider med Amigaerne og Workbenchen.

Hilsen
Jørgen

Fra : Sven

Dato : 19-02-06 21:33

> Så mindes man de gode gamle tider med Amigaerne og Workbenchen.

Den skulle jo stadig boote workbenchen, men den endnu ældre C64, virkede når
man tændte den

Sven

Fra : Max

Dato : 19-02-06 21:42

Hej

> Den skulle jo stadig boote workbenchen, men den endnu ældre C64,
> virkede når man tændte den

Ja, eller forgængeren, VIC20. Faktisk smart at gøre det på den måde,
og skulle man ikke bruge operativsystemet, ja så overskrev man bare
området i rommen med sin egen kode. Men mon ikke den slags
maskiner dukker op i nær fremtid igen.

Mvh Max

Fra : Peter T.

Dato : 19-02-06 21:46

J. Jørgensen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Så mindes man de gode gamle tider med Amigaerne og Workbenchen.

Ja. Og med alle mulige ledninger ned mellem benene på kickstart-chippen og
soklen, som blev sat til kontakter i plastickabinettet.
Men jeg husker især tiden, hvor jeg fik ristet eproms til C64. Den eneste
hage var, at jeg skulle flå final cartridge 3 ud, hvis jeg skulle bruge en
af de andre eproms i udvidelsesporten. Det var så dejligt simpelt dengang
og alligevel herligt nørdet. :)

--
Mvh. Peter T.

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 19-02-06 21:51

> [...]

>Hvorfor placere man ikke bare windows operativsystem i en EPROM eller
>lignende, så tænder computeren lige så hurtigt som man tænder lyset på en

Her er et forsøg fra Gigabyte:

http://www.tomshardware.com/2005/09/07/can_gigabyte/index.html
--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard