MS Windows
briani 27239
Netværkskort viser som broforbundne - men ~
Fra : Lars Hall

Dato : 16-02-06 23:40

Jeg har i Netværksforbindelser slettet en Netværksbro - anbefalet af TDC
Webspeed's "selvhjælpsværktøj" Websupporter.
Alle "netforbindelser" (LAN, WLAN, 1394-forbindelse og Bluetooth) vises
imidlertid som broforbundne, hvilket bl.a. indebærer at det ikke er muligt
at se hvilke protokoller osv der er knyttet til den enkelte forbindelse.
Jeg tror jeg har forsøgt stort set alt

- slette alle forbindelser både i normal og fejlsikret tilstand
- fjerne Via Enhedshåndtering og installere seneste drivere fra producenten
når Windows genfinder kortene
- køre diverse Guidess (Netværksinstallation,Trådløst netværk)

men resultatet forbliver det samme: alle forbindelser rapporteres som
broforbundne - men der er INGEN netværksbro!

Alle netkort ligge på bundkortet, så de kan ikke fjernes fysisk og alle
forsøg på at afinstallere, fjerne og slette via Windows (XP Home SP2, fuldt
opdateret via Microsoft update) fører i den sidste ende til at de genopstår
og vises som broforbundne. Stadig uden at der nogen netværksbro de kan være
bundet til.

Webspeed's telefonsupport (2. level) har ingen løsning, omend en kollega til
den jeg talte med, tilsyneladende havde oplevet noget lignende ifm med
installation af en Bluetooth dongle.

Anbefalingen var enten af formatere og geninstallere Windows mm. eller
kontakte Microsoft support (naturligvis for egen regning).
Men før jeg beslutter mig til en af disse (tid/penge) lidt "kostbare"
løsninger hører jeg meget gerne om nogen skulle have en løsning!
Det skal tilføjes, at der er forbindelse til internet og andre PCer på
netværket, men det irriterer mig altså!

Fra : O. Skjold

Dato : 17-02-06 00:40

"Lars Hall" <larshall@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at se hvilke protokoller osv der er knyttet til den enkelte forbindelse.

Prøv at højreklikke på de enkelte forbindelser og vælg "Fjern fra bro"

> men resultatet forbliver det samme: alle forbindelser rapporteres som
> broforbundne - men der er INGEN netværksbro!

Netværksbroen er ikke noget fysisk men noget som Windows laver når de
forskellige forbindelser broforbindes.

--
Mvh.
O. Skjold / Odense

Fra : O. Skjold

Dato : 17-02-06 00:54

"O. Skjold" <skjold.nospam@c.dk> skrev i en meddelelse

Lidt uddybende:

<klip>

Nej, hvis du vil se noget om protokoller skal det ses på netværksbroen.

Denne kan i øvrigt laves ved at markere flere forbindelser, højreklikke, og
vælge "Broforbindelser". Svjh kan den også laves ved at køre guiden til at
konfigurere netværket, der vælger man så noget med "deling af
Internetforbindelse".

> Prøv at højreklikke på de enkelte forbindelser og vælg "Fjern fra bro"

Og når du har gjort dette på alle forbindelser, er broen væk.

> Webspeed's telefonsupport (2. level) har ingen løsning, omend en kollega
> til den jeg talte med, tilsyneladende havde oplevet noget lignende ifm med
> installation af en Bluetooth dongle.

Det undrer mig så lidt, at en supporter ikke ved hvordan disse ting hænger
sammen...

--
Mvh.
O. Skjold / Odense

Fra : Lars Hall

Dato : 17-02-06 09:26

Se det er netop det finurlige - der er ikke nogen netværksbro (det er jo
netop slettet).
Og det er ikke muligt at genskabe den ved markering og højreklik i
netværksforbindelser (det giver følgende fejlmeddelelse: "Hvis du vil
oprette en netværksbro,skal du markere mindst 2 LAN- eller
højhastighesforbindelser, der ikke bruges af Deling af Internetforbindelse".
Uanset om 1, 2 eller flere netforbindelser er markerede.)
Det har indtil nu heller ikke kunnet lade sig gøre via Guiden
Netværksinstaltion - der bliver ganske enkelt ikke spurgt om oprettelse af
broforbindelse.

mvh
Lars

Fra : O. Skjold

Dato : 17-02-06 12:52

> [...]

> højhastighesforbindelser, der ikke bruges af Deling af
> Internetforbindelse". Uanset om 1, 2 eller flere netforbindelser er

OK, dvs. broen kan ikke laves fordi forbindelserne bruges af "Deling af
internetforbindelse", så øvelsen må starte med et forsøg på at ændre dette.
Prøv at køre guiden "Konfigurer et hjemme- eller mindre kontornetværk".

1. Marker "Ignorer hardware der ikke er tilsluttet" hvis den kommer.
2. Finder den en delt internetforbindelse, skal denne ikke vælges. Du skal i
stedet vælge "Nej, lad mig vælge en anden måde...".
3. Vælg "Denne computer opretter forbindelse gennem en privat gateway..." og
IKKE "Computeren har direkte...".
4. Hvis der spørges om "Marker det udsagn der bedst beskriver..." skal du
igen vælge "Direkte forbindelse, eller forbindelse gennem en netværkshub"
5. Kør guiden færdig.

Herefter skulle du ku' oprette broen ved at markere forbindelserne og
bagefter fjerne dem fra broen igen. Evt. kan du højreklikke på broen og
under "Egenskaber" fjerne markeringen på de netværkskort der er tilsluttet.

Jeg har lige prøvet at rode med det her og det kan godt forvirre, fordi
guiden opfører sig lidt forskelligt alt efter hvad udgangspunktet er.

Jeg kan faktisk også bare slette netværksbroen og forbindelserne er herefter
ikke længere broforbundne (det er tilsyneladende dette der af en eller anden
årsag ikke er sket hos dig).

Jeg kan godt se, at du tilsyneladende har været hele møllen igennem flere
gange og at det alligevel ender med at forbindelserne er broforbundne men
her hos mig virker det fint. Det lugter desværre af, at dit problem ikke er
helt så enkelt endda.

--
Mvh.
O. Skjold / Odense

Fra : Lars Hall

Dato : 17-02-06 13:41

Desværre - Guiden netværksforbindelse kører (som tidligere) igennem uden så
meget som at nævne ordet Netværksbro. Forsøg på at oprette broen i
Netværksforbindelser resulterer fortsat i den samme fejlmelding.
Så jeg er nok tilbage ved enten at skulle formattere og geninstallere alt
eller betale Microsoft support.
Windows kan jeg nemlig ikke umiddelbart geninstallere (recovery disk [SP 1]
giver "fejlmelding" om at der er andet operativsystem . nemlig SP 2.)
Jeg tror ikke jeg kan anbefale at du forsøger at genskabe fejlen ,-)

Mvh - og tak for hjælpen
Lars

Fra : O. Skjold

Dato : 17-02-06 17:11

"Lars Hall" <larshall@mail.dk> skrev i en meddelelse

<klip>
> Desværre - Guiden netværksforbindelse kører (som tidligere) igennem uden
> så meget som at nævne ordet Netværksbro.

Nej, altså, den nævnes ikke direkte men den kommer som en konsekvens af, at
der i guiden vælges "delt internetforbindelse".

> Jeg tror ikke jeg kan anbefale at du forsøger at genskabe fejlen ,-)

Går det galt er systemgenddannelse min ven

> Mvh - og tak for hjælpen

Selv tak.

--
Mvh.
O. Skjold / Odense

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-06 09:44

O. Skjold wrote:
> Det undrer mig så lidt, at en supporter ikke ved hvordan disse ting
> hænger sammen...

Det er ikke spor ulogisk.

Der kræves hverken erfaring eller it-tekniske evner til jobs som telefon
supporter i Hot-Line / Help-Desk funktioner. Læs selv job-annoncerne...

Du skal bare have en "smilende stemme" og have "kendskab til PC'er",
så er du kvalificeret. Det eneste du skal kunne er, at slå op på en liste over
kendte standard-problemer og så læse standard-løsningen højt for kunden.

-E.G.

P.S. Undskyld, dette var ikke noget konstruktivt bidrag til jeres ellers
spændende tråd, men jeg kunne bare ikke dy mig...

Fra : O. Skjold

Dato : 17-02-06 20:09

"El Guapo" <hold_udSNABELAyahoo.dk> skrev i en meddelelse

<klip>
> P.S. Undskyld, dette var ikke noget konstruktivt bidrag til jeres ellers
> spændende tråd, men jeg kunne bare ikke dy mig...

Det er så ok, min kommentar var egentlig heller ikke særlig konstruktiv ift
Lars' problem

--
Mvh.
O. Skjold / Odense