MS Windows
briani 27239
Windows XP Home vs. Pro?
Fra : Martin Ploug

Dato : 16-02-06 23:16

Hej

Jeg bruger Windows 2000, men vil gerne
have skiftet til Windows XP.

Hvad koster det, hvis man skal ærligt til det?
Er der ikke noget med, at man kan få problemer
med opdateringer, hvis der er tale om versioner
uden licens?

Jeg synes jeg har set det til ca. 2000 kr.

Hvad er er forskellene på Home og Pro?
Home er vel lidt billigere?

Er det noget med at Pro har nogle flere muligheder
i forhold til netværk, og har den flere muligheder
generelt, eller hvad er forskellene?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Martin

Fra : O. Skjold

Dato : 16-02-06 23:24

<klip>

http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=179&Parent=&Sort=&Gallery=&Producent=360&Rating=0&Max=&Soegeord=xp&Equal190=&Equal215=&Submit.x=17&Submit.y=7

> Er der ikke noget med, at man kan få problemer
> med opdateringer, hvis der er tale om versioner
> uden licens?

Jo.

http://www.microsoft.com/Danmark/Products/Windows/windowsxp/guide/whichIsRight.asp

> Home er vel lidt billigere?

Ja.

--
Mvh.
O. Skjold / Odense

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-02-06 23:28

"Martin Ploug" <mploug@mail.tele.dk> writes:

> Er det noget med at Pro har nogle flere muligheder
> i forhold til netværk, og har den flere muligheder
> generelt, eller hvad er forskellene?

Som jeg har forstået det har Pro mulighed for at blive koblet i et
domæne (sjældent relevant for hjemmebrug, men fikst for
it-administratorer), samt fjernskrivebord (som er rart ved hjemmebrug
med flere maskiner).
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Åge

Dato : 16-02-06 23:29

> [...]
> Home er vel lidt billigere?
>
> Er det noget med at Pro har nogle flere muligheder
> i forhold til netværk, og har den flere muligheder

Hvis du selv eller nogen i din husstand er studerende (eller ligner
sådanne), kan du købe en XP PRO upgrade (fra 98/2000 ...) til omkring 700
kr...

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-02-06 23:49

Åge skrev:

>Hvis du selv eller nogen i din husstand er studerende (eller ligner
>sådanne), kan du købe en XP PRO upgrade (fra 98/2000 ...) til omkring 700

En XP home upgrade kan fås for 499,95, men må vel ikke reklamere
her.

Ellers fås en OEM-version (både Home og Pro) ikke meget dyrere.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Martin Ploug

Dato : 17-02-06 11:16

Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev:

>En XP home upgrade kan fås for
>499,95, men må vel ikke reklamere
>her.
>
>Ellers fås en OEM-version (både Home
>og Pro) ikke meget dyrere.
>--
>Topposter du svar, dvs. skriver dit
>svar over det citerede,
>så ryger du på min ignoreringsliste.
>Svar under det du citerer og citer
>kun det du svarer på - tak.
>http://usenet.dk/netikette/citattekn ik.html

Hvad er en XP upgrade? Kan den bare "lægges"
ovenpå 2000?

Hvad er en OEM-version?

- Martin

Fra : jda

Dato : 17-02-06 14:17

17 Feb 2006 10:15:42 GMT, Martin Ploug følte behov for at lette sit hjerte
og sagde derfor i dk.edb.system.ms-windows:

> Hvad er en XP upgrade? Kan den bare "lægges"
> ovenpå 2000?
>
> Hvad er en OEM-version?
>
> - Martin

http://proconsult.dk/katalog/m_soft/s_soft-b/soft-b50/softms-study15.html
Du kan både opgradere og lave en ren installation
--
Jakob

Fra : Hans Houmøller

Dato : 17-02-06 00:07

Har du overhovedet overvejet den lovlige, gratis mulighed: Linux?
) Hans

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 17-02-06 12:52

"Hans Houmøller" <hanshoumoller@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Har du overhovedet overvejet den lovlige, gratis mulighed: Linux?

kan den fås så den ligner Windows , erdet ikke svært at rode med ?
/ad

Fra : Hans Houmøller

Dato : 17-02-06 20:22

Jeg bruger selv den distribution der hedder Mandrake (hedder nu Mandriva).
den har grafisk brugerflade som minder om Windows. Jeg har så hentet
OpenOffice som er stort set magen til MS Office pakken, er konvertibel med
den og GRATIS.

Prøv for eksempel at kigge på denne adresse: www.linuxpusher.dk

) Hans

Fra : Martin Ploug

Dato : 17-02-06 21:10

"Hans Houmøller" <hanshoumoller@mail.dk> wrote in message
> [...]
> den har grafisk brugerflade som minder om Windows. Jeg har så hentet
> OpenOffice som er stort set magen til MS Office pakken, er konvertibel med

Mange tak for jeres svar.
jeg må se, hvad jeg finder ud af.

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Preben Nielsen

Dato : 17-02-06 21:43

"Hans Houmøller" <hanshoumoller@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Har du overhovedet overvejet den lovlige, gratis mulighed: Linux?
> ) Hans

Linux er kun til besvær, du skal mude dit cd-drev hver gang og så virker
kun nogle få programmer til Linux, sådan
var det ihvertfald da jeg prøvede i 1998, jeg opgav simpenhen det
amatørprogram og vil ikke røre det siden.

vh Preben

Fra : jda

Dato : 17-02-06 22:31

Fri, 17 Feb 2006 21:43:07 +0100, Preben Nielsen følte behov for at lette
> [...]

> var det ihvertfald da jeg prøvede i 1998, jeg opgav simpenhen det
> amatørprogram og vil ikke røre det siden.

Og du mener at det er sandsynligt at der ikke er blevet udviklet på Linux i
de sidste 8 år?
--
Jakob

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-02-06 23:59

"Preben Nielsen" <preben@nielsen.dk> writes:

> [...]
> var det ihvertfald da jeg prøvede i 1998, jeg opgav simpenhen det
> amatørprogram og vil ikke røre det siden.

Det lyder fornuftigt. Hold dig til det du har det bedste med.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 18-02-06 00:07

"Preben Nielsen" <preben@nielsen.dk> skrev:

> [...]
>var det ihvertfald da jeg prøvede i 1998, jeg opgav simpenhen det
>amatørprogram og vil ikke røre det siden.

Jeg ville ikke vælge at kalde det et amatør_program_.
Alle OS har deres små særheder. Indlæringskurven for Linux var i 1998
betydelig mere stejl end den er nu.
Det er jo 8 år siden og der findes nu distributioner der er nemme at gå
til, også i forhold til Windows XP.
--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Hans Houmøller

Dato : 18-02-06 12:59

Ja, og før Gutenbergs tid skrev man i hånden, MEN tiden går som bekendt, og
selv Windows har udviklet sig, ligesom Linux til stadighed gør det.
) Hans

Fra : Calle.

Dato : 18-02-06 11:11

Preben Nielsen wrote:

> [...]
> var det ihvertfald da jeg prøvede i 1998, jeg opgav simpenhen det
> amatørprogram og vil ikke røre det siden.

øhhh vi skriver 2006 nu
--
**** Calle ****

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 19-02-06 12:45

Preben Nielsen wrote:

> [...]
> var det ihvertfald da jeg prøvede i 1998, jeg opgav simpenhen det
> amatørprogram og vil ikke røre det siden.

Hæ. Windows 95 siger også meget om hvordan Windows Xp sp2 kører.

mvh
Henning

Fra : Calle.

Dato : 18-02-06 11:10

Martin Ploug wrote:
> [...]
> Home er vel lidt billigere?
>
> Er det noget med at Pro har nogle flere muligheder
> i forhold til netværk, og har den flere muligheder

køb Mediacenter edition istedet, så har du en pro til samme pris som home,
og en mediacenterpc samtidig
--
**** Calle ****