MS Windows
briani 27239
Skærmflimmer hvert 10 sekund
Fra : Keis

Dato : 16-02-06 11:11

På en samsung skærm (Acer PC og OS - XP) kommer der ca hvert 10 sekund en
svag flimmer, er meget regelmæssig, og har ikke kunne "googlet" mig frem til
en forklaring/problemløsning.

Har andre oplevet noget tilsvarende ?

Med venlig hilsen
LK

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-02-06 11:57

"Keis" <keisergaarden@c.dk> writes:

> [...]
> svag flimmer, er meget regelmæssig, og har ikke kunne "googlet" mig frem til

Prøv at sætte opdateringsfrekvensen lidt ned. Det kan være du går
helt til skærmens grænse.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Keis

Dato : 16-02-06 15:57

""Thorbjørn Ravn Andersen"" <nospam0000@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Prøv at sætte opdateringsfrekvensen lidt ned. Det kan være du går
> helt til skærmens grænse.

Har prøvet både 75,70 og 60 Hertz uden det hjalp

Fra : Jim

Dato : 16-02-06 15:07

"Keis" <keisergaarden@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> svag flimmer, er meget regelmæssig, og har ikke kunne "googlet" mig frem

Jeg kan med stor sikkerhed fortælle dig, at Windows intet har med dit
problem at gøre.
Det er snarere et hardware-problem, altså din skærm, du skal se nærmere på.
Hvilken type skærm har du? CRT eller TFT?

Mvh. J.

Fra : Keis

Dato : 16-02-06 15:45

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> på.
> Hvilken type skærm har du? CRT eller TFT?

TFT Samsung SyncMaster 710N

vh

Fra : Jim

Dato : 18-02-06 23:01

> TFT Samsung SyncMaster 710N

Og jeg har en 711T, som aldrig har gjort noget lignende.
Har du chekket alle forbindelser?
Hvis der er løse stik, så kan det give problemer, som de nævnte.

J.

Fra : Christian

Dato : 16-02-06 16:57

Keis wrote:
> [...]
> svag flimmer, er meget regelmæssig, og har ikke kunne "googlet" mig frem til

Hvad bruger du af kabel?
Jeg har oplevet mystiske skærm reaktioner på defekt/dårligt kabel, bla
streger når man brugte musen...

Fra : Hans

Dato : 16-02-06 19:19

Keis wrote:
> På en samsung skærm (Acer PC og OS - XP) kommer der ca hvert 10
> sekund en svag flimmer, er meget regelmæssig, og har ikke kunne
> "googlet" mig frem til en forklaring/problemløsning.
>
> Har andre oplevet noget tilsvarende ?

Ligger der en mobiltelefon i nærheden af skærmen?

Hans

Fra : Keis

Dato : 17-02-06 14:54

Tak for forslagene, men intet hjælper.

Jeg har netop prøvet at tilslutte en anden TFT skærm, men en lille flimren
hvert 10 sekund, er den samme. Så det er nok ikke skærmen der er problemet.

--
vh K

Fra : ///M

Dato : 17-02-06 15:56

Keis wrote:
> Tak for forslagene, men intet hjælper.
>
> Jeg har netop prøvet at tilslutte en anden TFT skærm, men en lille
> flimren hvert 10 sekund, er den samme. Så det er nok ikke skærmen der
> er problemet.

Grafikkort?
Ellers sidder der nok en støjkilde (pc'ens PSU, en generator, vaskemaskine,
føntørrer osv.) et sted på dit lysnet.

///M

Fra : Jim

Dato : 18-02-06 23:05

"///M" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Grafikkort?
> Ellers sidder der nok en støjkilde (pc'ens PSU, en generator,
> vaskemaskine, føntørrer osv.) et sted på dit lysnet.

Ja, det bedste er at køre med dobbeltafskærmet kabel, så man er sikret den
vej.
Og hvis du kan køre digitalt, altså DVI, så prøv det.
Og ellers prøv at udskifte grafikkortet.

J.