MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
radio i WMP10?
Fra : Peter T.

Dato : 16-02-06 09:05

Jeg har lige opdateret WMP til v10, som nu er blevet endnu mere cirkus og
bloated end nogensinde før på trods af et enklere GUI.

Hvis jeg nu gerne vil høre netradio fra DR, som jeg normalt gør, hvor skal
jeg så klikke mig hen? :)

--
Mvh. Peter T.

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-06 10:06

Peter T. wrote:
> Jeg har lige opdateret WMP til v10, som nu er blevet endnu mere
> cirkus og bloated end nogensinde før på trods af et enklere GUI.

Enig! WMP 10 er frygtelig bøvlet og ulogisk at betjene.

> Hvis jeg nu gerne vil høre netradio fra DR, som jeg normalt gør, hvor
> skal jeg så klikke mig hen? :)

Hvorfor ikke bare gå direkte til http://www.dr.dk/netradio/ , klikke på
den kanal du vil høre?

-E.G.

Fra : Peter T.

Dato : 16-02-06 10:34

El Guapo udviste en rettidig omhu og skrev:

> http://www.dr.dk/netradio/

Jah, du har ret. Men jeg burde egentlig også installere Radio Center. Men
jeg er så doven. :)

--
Mvh. Peter T.

Fra : emj

Dato : 16-02-06 11:35

Peter T. skrev:

>Jah, du har ret. Men jeg burde egentlig også installere Radio Center. Men
>jeg er så doven. :)

Det er ikke nødvendigt at installere noget for at høre
http://www.dr.dk/netradio/

Jeg har lige prøvet at installere Radio Center, men når jeg vil køre
det, protesterer Norton og anbefaler at man ikke kører scriptet.
Er det ganske ufarligt at fjerne blokeringen?

Hilsen emj

Fra : Peter T.

Dato : 16-02-06 12:05

emj udviste en rettidig omhu og skrev:

> Jeg har lige prøvet at installere Radio Center, men når jeg vil køre
> det, protesterer Norton og anbefaler at man ikke kører scriptet.
> Er det ganske ufarligt at fjerne blokeringen?

Well. Der bliver åbnet en port mere udadtil, så længe programmet er i
brug. Så det må du selv vurdere.
Men jeg går ud fra, at det er radio center fra
<http://dahson.dk/radiocenter/index.php>, du bruger? Jeg spørger, da du
nævner, at det er et script. Men det er altså et selvstændigt program.

--
Mvh. Peter T.

Fra : emj

Dato : 16-02-06 22:32

Peter T. skrev:

>Men jeg går ud fra, at det er radio center fra
><http://dahson.dk/radiocenter/index.php>, du bruger? Jeg spørger, da du
>nævner, at det er et script. Men det er altså et selvstændigt program.

Det er Norton, der påstår, at det er et script, som de så anbefaler at
man ikke kører. Jeg har nu kørt det og overlevede, men kan ikke få øje
på programmets værdi og har slettet det igen.

Hilsen emj

Fra : jda

Dato : 17-02-06 14:10

16 Feb 2006 08:05:10 GMT, Peter T. følte behov for at lette sit hjerte og
sagde derfor i dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> bloated end nogensinde før på trods af et enklere GUI.
>
> Hvis jeg nu gerne vil høre netradio fra DR, som jeg normalt gør, hvor skal

Jeg har smidt linket her
http://www.dr.dk/netradio/Metafiler/asx/dr_rock_128.asx ind i notepad og
gemt det som DR rock.asx på mit skrivebord. Så er det bare at
dobbeltklikke, så kommer der en player med god rockradio. Du kan også bare
bruge den her http://netradio.dr.dk/content.asp?station=19 i en browser,
den giver samme station med DRs egen player
--
Jakob