MS Windows
briani 27239
Failed to query TCP/IP settings of the con~
Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 15-02-06 12:27

Jeg har længe haft problemer med at min netforbindelse (TDC ADSL via en
Zyxel 653HWI router) faldt ud enten ved stor netaktivitet (download,
streaming etc.) eller ved stor disk-aktivitet på PC'en (backup,
installation). Jeg har tilskrevet det en korrupt WinXP-installation, men her
efter en formatering og geninstallation af WinXP samt kørsel af Windows
Update, består problemet stadig.

Forbindelsen forsvinder og jeg kan ikke køre "Repair" på LAN-forbindelsen,
da det blot giver nedenstående fejlmeddelelse:

"Windows could not finish repairing the problem because the following action
cannot be completed: Failed to query TCP/IP settings of the connection.
Cannot proceed."

Eneste, der kan få netforbindelse tilbage er en genstart - og ikke kun af
Windows, men af PC'en.

Nogen der kender problemet og en løsning!?

Det er møgirriterende...

/Anders
--
Anders Lau Mandsholm, Århus