MS Windows
briani 27239
Hjæææælp
Fra : Ralph Qwinten

Dato : 13-02-06 12:34

Hej NG
Efter at have lavet en scanning med programmet A-squared som fandt 3
inficerede filer som den anbefalede at jeg slettede hvilket jeg gjorde er
min computer gået helt død (næsten). 90% af alle programmer kan ikke åbnes,
ikoner og genveje er forvandlet til firkanter. Når jeg prøver at åbne et
program eller genvej popper der en boks op hvor der f.eks. står:Windows kan
ikke åbne filen Windows Mediaplayer .lnk. Den spørger så hvilket program der
har oprettet filen og om windows skal søge efter den automatisk. Hvis jeg
klikker ja til det, kommer man ind på en engelsksproget side og her bliver
det for teknisk for mig. Det lader til at Windows ikke kan åbne lnk.filer og
exe.filer. Hvad er det sket?????????
Det er heller ikke muligt at bruge systemgendannelse da windows spørger
hvilket program der skal åbne systemgendannelse.lnk
Håber nogen kan hjælpe

RQ.

Fra : Ricko.

Dato : 13-02-06 12:41

"Ralph Qwinten" <dengamlehave@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er heller ikke muligt at bruge systemgendannelse da windows spørger
> hvilket program der skal åbne systemgendannelse.lnk

Slet alt og så ellers tag det sure med det søde , rigtige mænd tager ikke
backup , de græder

Fra : Ralph Qwinten

Dato : 13-02-06 12:46

"Ricko." <Ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse

> "Ralph Qwinten" <dengamlehave@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Slet alt og så ellers tag det sure med det søde , rigtige mænd tager ikke
> backup , de græder

Det er vist ikke lige løsningen på mit på problemet tværtimod så får jeg jo
bare et nyt.

RQ

Fra : Ricko.

Dato : 13-02-06 12:49

> [...]
>
> "Ricko." <Ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse

> Det er vist ikke lige løsningen på mit på problemet tværtimod så får jeg

Tror jeg får ret.

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 13-02-06 12:50

Ralph Qwinten skriblede:

> Hej NG
> Efter at have lavet en scanning med programmet A-squared som fandt 3
> inficerede filer som den anbefalede at jeg slettede hvilket jeg
> gjorde er min computer gået helt død (næsten).

Så er da heldigt at dit tastatur stadig virker.
Du burde dog få et nyt, for din *æ* taste
volder åbenbart problemer.

--
Lars Fragstrup

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-02-06 13:17

Ralph Qwinten wrote:
> Hej NG
> Efter at have lavet en scanning med programmet A-squared som fandt 3
> inficerede filer som den anbefalede at jeg slettede hvilket jeg
> gjorde er min computer gået helt død

Du ser også ud til at have lidt problemer med tastaturet

http://usenet.dk/netikette/larm.html

Jan

Fra : goofy

Dato : 13-02-06 13:19

Hejsa
> Håber nogen kan hjælpe

Hvis det er XP som styresystem ville jeg prøve "
gendannelse" inden jeg ville følge Richos forslag

Steen

Fra : Ralph Qwinten

Dato : 13-02-06 13:30

Ja jeg kører XP home. Systemgendannelse kan jeg ikke bruge fordi windows
ikke vil åbne exe og lnk filer. Er der nogen der kender en anden måde at
komme i systemgendannelse på???
RQ.

Fra : Ricko.

Dato : 13-02-06 13:46

> Ja jeg kører XP home. Systemgendannelse kan jeg ikke bruge fordi windows
> ikke vil åbne exe og lnk filer. Er der nogen der kender en anden måde at
> komme i systemgendannelse på???

Hvis du absolut vil prøve , så gå i fejlfri tilstand og prøv derfra. men
tror ikke på du får noget ud af det.

Fra : Ralph Qwinten

Dato : 13-02-06 14:02

Mener du fejlsikret tilstand???

Fra : Ricko.

Dato : 13-02-06 14:07

"Ralph Qwinten" <dengamlehave@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Mener du fejlsikret tilstand???
Ja ,under opstart , F8 ned

Fra : goofy

Dato : 13-02-06 13:59

Hejsa igen
> [...]
> fordi windows ikke vil åbne exe og lnk filer. Er der nogen
> der kender en anden måde at komme i systemgendannelse

Jeg er ikke helst sikker, men jeg mener du kan køre den fra
" safe mode", det er noget med at trykke på en " f" kanp
under opstarten vistnok nr 9

Steen

Fra : Ralph Qwinten

Dato : 13-02-06 14:13

Har prøvet at trykke F8 under opstart men der sker ingenting, maskinen
starter normalt op.

Fra : Ricko.

Dato : 13-02-06 14:30

"Ralph Qwinten" <dengamlehave@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Har prøvet at trykke F8 under opstart men der sker ingenting, maskinen
> starter normalt op.
> RQ
Så må du prøve at lægge xp skiven i og så boote op på den og bede den
reparere og se hvad der så sker

Fra : Ralph Qwinten

Dato : 13-02-06 14:39

Måske bliver det løsningen, men ville nu hellere systemgendanne.
RQ

Fra : Ricko.

Dato : 13-02-06 14:49

"Ralph Qwinten" <dengamlehave@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Måske bliver det løsningen, men ville nu hellere systemgendanne.
> RQ
>
> "Ricko." <Ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse

Det kan du også via skiven

Fra : Ralph Qwinten

Dato : 13-02-06 15:02

Mister jeg ikke en masse når jeg systemgendanner??
RQ

Fra : Ricko.

Dato : 13-02-06 15:12

"Ralph Qwinten" <dengamlehave@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Mister jeg ikke en masse når jeg systemgendanner??
Nu ved jeg jo ikke hvor slemt du er angrebet af prob, men lægger du skiven
i og springer videre til install xp så spørger den om du vil reparere en
gang til ,den skal du nok prøve , systemgendanner du det, er det umuligt at
vide hvad der sker , de filer som er virus og andet lort kan jo være med
igen når du gendanner systemet til et tidligere tidspunkt.

Fra : Ralph Qwinten

Dato : 13-02-06 15:38

> [...]

> at vide hvad der sker , de filer som er virus og andet lort kan jo være
> med igen når du gendanner systemet til et tidligere tidspunkt.

Det er alle ikoner og genveje der ikke virker mere, Hjælp og Support (HP)
virker heller ikke, AVG vil ikke køre, Windows sikkerhedscenter vil ikke
køre, Zonealarm kører via en omvej. Hvordan synes du ellers det går???

RQ

Fra : Ricko.

Dato : 13-02-06 16:20

> Det er alle ikoner og genveje der ikke virker mere, Hjælp og Support (HP)
> virker heller ikke, AVG vil ikke køre, Windows sikkerhedscenter vil ikke
> køre, Zonealarm kører via en omvej. Hvordan synes du ellers det går???

Her er alt vel, var det mig var jeg smuttet over forbi den lokale og få en
øl, derefter videre ind til købmanden efter en pose med øl og så ellers hjem
og skrive format c: eller formatere via skiven , (der er jo flere måder )
havde så sat mig til rette og så grint lidt af mig selv over at jeg ikke
sørgede for at det lort ikke var sluppet ind på pc, og når så det blev aften
ville konen så høre hvordan jeg selv syntes det gik , hvortil jeg
selvfølgelig ville svare , skide godt.Men det kan ikke ske på alle de pc som
jeg har , for jeg har et image af alt som er på div pc, så jeg græder ikke
mere som før i tiden , at så det med rigtige mænd måske ikke er helt mig
mere , er en anden sag , men jeg er jo også blevet ældre og børnene kommer
jo også og vil have lavet pc så jeg bruger Powerquest , og nu griner jeg i
stedet for at græde.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-02-06 15:17

Ralph Qwinten wrote:
> Mister jeg ikke en masse når jeg systemgendanner??
> RQ

Ikke når du reparerer via CD'en - så retter den bare alt forkert med de
nuværende indstillinger.

Hvis du retter via systemgendannelse i Windows - så mister du alt der er
installeret fra gendannelspunktet og fremefter.

Og så kige lidt mere læsestof: http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Jan

Fra : Ralph Qwinten

Dato : 13-02-06 15:41

> [...]
>

> Jan
>
>Hvis nu gendannelsespunktet var igår er det vel ikke så slemt.

RQ.