MS Windows
briani 27239
Hvad hedder systembrugeren?
Fra : Per Münster

Dato : 10-02-06 10:30

Jeg skal med et logonscript have dirigeret en signatur-fil ned på maskinerne
hos nogle mail-brugere. Hertil har jeg behov for at vide hvorledes man får
fundet den aktuelle logon-bruger til brug i nedenstående.

C:\Documents and Settings\per\Application Data\Microsoft\Signatures

her er det altså 'per', men jeg tror faktisk den kan hedde
'per.<domainname>'

Der må være en kommando jeg kan benytte til at sammenstykke ovennævnte.

Lytter efter svar.

MVH

per

Per Münster

Tel. +45 3696 8953
Mob: +45 4053 6853 | Fax: +45 7452 4151
E-mail: pm@communicate.dk
Skype : permunster999 (www.skype.com)

Proweb Kommunikation | Aastrupvej 76 | 6100 Haderslev
www.communicate.dk

Fra : Bertel Brander

Dato : 11-02-06 01:07

Per Münster wrote:
> [...]
> 'per.<domainname>'
>
> Der må være en kommando jeg kan benytte til at sammenstykke ovennævnte.

Hvis du kører kommandoen set i en kommandoprompt kan du
se predefinerede variable, f.ex:

APPDATA=C:\Documents and Settings\Bertel\Application Data
USERNAME=Bertel

Du kan bruge dem med:
C:\Documents and Settings\%USERNAME%\Application Data\Microsoft\Signatures

Eller:
%APPDATA%\Microsoft\Signatures

Pas på med mellemrum, de kan drille, ofte hjælper det at
putte i "", f.ex:
"%APPDATA%\Microsoft\Signatures"

--
Absolutely not the best homepage on the net:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard