MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows og firewall
Fra : Jan A.

Dato : 09-02-06 04:28

Er pludselig kommet i tvivl om, hvorvidt en installeret firewall (altså
ikke windows egen) også fungerer hvis man står ude i login billedet?

Bruger Windows XP Pro SP2 og BullGuard, og den er selvfølgelig et
startup program.

Er det for øvrigt muligt manuelt at "flytte" et startup program fra
"Current User" til "Locale Machine"?

Mvh. Jan

Fra : Fjollefrans

Dato : 09-02-06 19:23

> [...]
> program.
>
> Er det for øvrigt muligt manuelt at "flytte" et startup program fra

kender ikke BullGuard, men tror du ikke det der ligger i startup folderen
kun er til for at der skal dukke et ikon op i systray? hvis ikke en firewall
kører som en service er den ikke værd at ha' installeret.

Fra : Thomas gade

Dato : 09-02-06 22:35

Fjollefrans wrote:

>kender ikke BullGuard, men tror du ikke det der ligger i startup folderen
>kun er til for at der skal dukke et ikon op i systray? hvis ikke en firewall
>kører som en service er den ikke værd at ha' installeret.

Så vidt jeg ved gør den ikke. I hvertfald ikke ved opstart. Det er
derfor en god ide at sætte logon op til at kræve at brugeren trykker
ctrl+alt+delete for at få lov til at logge på. Det skulle vist flushe
hvad der skulle vente på at smutte ind inden din FW bliver indlæst.

Mvh thomas

Fra : Fjollefrans

Dato : 10-02-06 00:07

> [...]
> ctrl+alt+delete for at få lov til at logge på. Det skulle vist flushe hvad
> der skulle vente på at smutte ind inden din FW bliver indlæst.

hjælper næppe, ved logon skærmen kører stort set alt, flere services vil
være i luften som man måske ville ha' sin firewall til at holde omverdenen
ude fra.
- FF

Fra : jda

Dato : 10-02-06 00:17

Fri, 10 Feb 2006 00:06:37 +0100, Fjollefrans følte behov for at lette sit
hjerte og sagde derfor i dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> være i luften som man måske ville ha' sin firewall til at holde omverdenen

Eks. hvis man har en maskine stående som server med nogle shares, så
behøver man aldrig at logge ind på maskinen for at de fungerer. Normalt har
er man jo aldrig logget ind på servere. Der kører alt hvad de skal levere
til netværket som services, dvs. alt er startet før logon. Så hvis
firewall/antivirus skal være noget værd, så skal det starte som services og
ikke på logon.
--
Jakob

Fra : Jan A.

Dato : 12-02-06 08:26

jda skrev:

> [...]
> til netværket som services, dvs. alt er startet før logon. Så hvis
> firewall/antivirus skal være noget værd, så skal det starte som services og

Men er der så nogen firewall til windows der gør det?
BullGuard gør ikke, det har jeg fået bekræftet fra dem selv.

Mvh. Jan

Fra : jda

Dato : 12-02-06 11:42

Sun, 12 Feb 2006 08:25:55 +0100, Jan A. følte behov for at lette sit
hjerte og sagde derfor i dk.edb.system.ms-windows:

> Men er der så nogen firewall til windows der gør det?
> BullGuard gør ikke, det har jeg fået bekræftet fra dem selv.
>

> Mvh. Jan

Tjahh min Outpost firewall kører som service under lokalt system lige som
min Kaspersky antivirus gør. Det tror jeg nu de fleste af de gode gør. Jeg
vil da tro at E-Trust fra Computer Associates også gør
--
Jakob

Fra : Jan A.

Dato : 12-02-06 11:54

jda skrev:

> Tjahh min Outpost firewall kører som service under lokalt system lige som
> min Kaspersky antivirus gør. Det tror jeg nu de fleste af de gode gør. Jeg
> vil da tro at E-Trust fra Computer Associates også gør

Hmmm ..... Nu bygger BullGuard jo på, eller firewall delen er, Sygate
Pro - Det skulle da vel også være en af de gode?
Ved du, eller nogen anden, om ZoneAlarm også kører som en service?
Og om der i den henseende er forskel på Free og Pro versionenerne?

Mvh. Jan

Fra : KT

Dato : 17-02-06 23:22

"Jan A." <akkerdk@gmail.com> wrote in message

> Men er der så nogen firewall til windows der gør det?
> BullGuard gør ikke, det har jeg fået bekræftet fra dem selv.
>

> Mvh. Jan

NetOp Desktop Firewall gør.

Mvh Kim