MS Windows
briani 27239
Formatering af harddik med Windows XP Prof
Fra : Holger Johansen

Dato : 05-02-06 15:50

Hej

Jeg er blevet anvist denne gruppe for hjælp til at formatare harddisk med XP
Prof.

Jeg går ind under start og kør og skrive format c: Der kommer en besked der
siger:

Format kan ikke køres, fordi diskenheden bruges af anden proces.
Format kan køres hvis diskenheden kobles af først.
ALLE ÅBNE HANDLES TIL DENNE DISKENHED BLIVER UGYLDIGE.
Skal frakoblingen af enheden gennemtvinges (J/N)

Når jeg svare J til dette sker der ikke noget.
Er der nogen der kan hjælpe med at komme videre?

MVH

Holger

Fra : Edmund

Dato : 05-02-06 16:08

Holger Johansen wrote:

> Jeg er blevet anvist denne gruppe for hjælp til at formatare harddisk
> med XP Prof.

Læs tråden fra i går der hedder "format" kl.10,51

--
Mvh Edmund

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-02-06 16:11

Holger Johansen skrev:

>Jeg går ind under start og kør og skrive format c: Der kommer en besked der
>siger:
>
>Format kan ikke køres, fordi diskenheden bruges af anden proces.

Selvf. ikke, det vil være at begå selvmord.

Boot op med xp-cd og du får mulighed for at vælge formatering, da
jeg går ud fra, at du gerne vil installere
Windows igen.

Se evt. http://hcma.dk/tips&tricks.htm
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 05-02-06 16:12

Holger Johansen skriblede:
> [...]
> besked der siger:
>
> Format kan ikke køres, fordi diskenheden bruges af anden proces.

Du kan *ikke* formatere fra en kør kommando
da du jo har windows kørende.
Skal du have formateret din disk, så indsæt din
winxp cd i drevet og boot på den og formater
derfra.

--
Lars Fragstrup

Fra : StoneWare

Dato : 05-02-06 18:45

"Holger Johansen" <hojohs@danbbs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Skal frakoblingen af enheden gennemtvinges (J/N)
>
> Når jeg svare J til dette sker der ikke noget.
> Er der nogen der kan hjælpe med at komme videre?

Ja lad være med at save den gren over du sidder på...meget dumt..
PS..Det er præcis det windows forhindrer dig i....ham Bill Gates er ikke så
dum enda....

Fra : Åge

Dato : 05-02-06 19:44

> [...]
> Skal frakoblingen af enheden gennemtvinges (J/N)
>
> Når jeg svare J til dette sker der ikke noget.
> Er der nogen der kan hjælpe med at komme videre?

Vi mener vel harddisk?