MS Windows
briani 27239
USB-Enhed skal tilsluttes med samme drevbo~
Fra : Carsten Thomsen

Dato : 05-02-06 00:34

Hej!

Jeg sætter ofte flere "dimser" (enheder) i USB'en.

Jeg vil lave en backup-rutine som kopierer alle mine data over på en ekstern
harddisk
(xcopy)

Jeg vil høre om det ikke er muligt at tvinge den eksterne harddisk til at
blice et bestemt drevbogstav HVER gang!
F.eks. at den hver gang får bogstavet "F" eller "G" ???

Håber det kan lade sig gøre! Fortsat go weekend!

Carsten

Fra : Esben

Dato : 05-02-06 01:30

"Carsten Thomsen" <junker(fjern_det_hele_i_parantesen)@info.dk> skrev i en
meddelelse news:ds3e55$1ned$1@newsbin.cybercity.dk...

> Håber det kan lade sig gøre! Fortsat go weekend!

Oplever du at det skifter da? Jeg definerede i diskhåndtering af mit kamera
skulle have bogstavet X (med vilje i slutningen af alfabetet, så jeg ikke
risikerede at en anden enhed tilfældigvis fik samme bogstav, når kameraet
ikke var koblet til), og kameraet får bogstavet X hver gang.

--
Esben

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-06 09:59

Carsten Thomsen wrote:
> [...]
> til at blice et bestemt drevbogstav HVER gang!
> F.eks. at den hver gang får bogstavet "F" eller "G" ???

Jeg ved ikke om man kan tvinge bestemte USB-enheder til at få tildelt
bestemte drev bogstaver. Men hvis ikke, så kunne du måske lave en
lille "work-around" med lidt batch programmering... hvis du alligevel
kører din backup-rutine (xcopy) via en batch fil.

Hvis du sørger for, at der altid ligger en bestemt fil i roden af din
eksterne harddisk, så kunne du jo trylle lidt med nogle "IF EXIST..."
eller "IF NOT EXIST..." kommandoer og dermed finde frem til det
korrekte drev(bogstav) i dit batch program.

Primitivt og gammeldaws, men effektivt!

-E.G.