OT: Oversættelse....
Fra : Dennis Munding

Dato : 05-03-06 20:39

Hej NG!

Jeg sidder og "roder" med et nyhedsbrevs-script fra notonebit.com, og jeg
prøver at oversætte det hele!! til dansk, men desværre er mit engelske ikke
så godt...

Så jeg håber på, at der er en af jer, som kan oversætte dette til dansk for
mig:

Custom delimiter = ?

Og hvorfor skriver jeg det så her?
Fordi det er et php-script og fordi jeg ikke har lært at søge i
nyhedsgrupper endnu, men jeg er ret sikker på, at der nok skal være en, som
henviser mig til rette gruppe (håber jeg - for jeg kunne jo få brug for det
igen....)...

På forhånd tak for hjælpen!

Dennis Munding
Web-master
http://www.skovaa-munding.dk/, http://www.mundings-memorial.dk/
http://www.cantica.dk/, http://www.eds-denmark.dk/

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-03-06 22:47

Dennis Munding explained :
> Så jeg håber på, at der er en af jer, som kan oversætte dette til dansk for
> mig:

> Custom delimiter = ?

Delimiter er en "adskiller" - iflg. ordbogen.com:
delimiter (100% match) - (edb) grænsetegn; skilletegn;
begrænsningstegn.

Custom er en du selv vælger:
custom (100% match) - (adv.) (i henhold til kundeønske) speciel (fx
either standard or custom keyboards are available to this design);
fremstillet efter specifikke ønsker; lavet på bestilling;
anlægsspecifik (fx the standard machine can be used with a few custom
modifications); (om tøj) efter mål; skræddersyet;

Altså er en "custom delimiter" et adskillelsestegn du selv har valgt.

"Is this now?" - Agatha, The Minority Report

Fra : Dennis Munding

Dato : 06-03-06 05:22

Hej Henrik!
"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> efter mål; skræddersyet;
>
> Altså er en "custom delimiter" et adskillelsestegn du selv har valgt.

Mange tak for hjælpen - ordbogen.com er hermed føjet til foretrukne!

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-03-06 19:41

Dennis Munding has brought this to us :
> Mange tak for hjælpen - ordbogen.com er hermed føjet til foretrukne!

Det kan anbefales at købe den løsning hvor man får lov at bruges deres
program så man slipper for at åbne websiden hver gang. Mener det er
100kr/år - de er godt givet ud.

"I´m sorry for whatever I´m going to do and I swear I didn´t do any of
that stuff I did." - Rufus Riley, The Minority Report

Fra : Dennis Munding

Dato : 06-03-06 21:26

Hej Henrik!
> Det kan anbefales at købe den løsning hvor man får lov at bruges deres
> program så man slipper for at åbne websiden hver gang. Mener det er
> 100kr/år - de er godt givet ud.

Ja, det har jeg tænkt på - skal lige oprette en konto hos eWire...
Det koster helt nøjagtig 99,- kr. om året og ja, jeg tror også, at de er
givet godt ud - i betragtning af at mit tekniske engelsk ikke er så godt...