Smid tekst i fil
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-03-06 01:27

Min host har desværre store problemer, med at mails sendt via formmail
aldrig kommer frem.

Jeg ønsker derfor at der tilføjes noget til en fil, for hver gang, at
formularen udfyldes - med indholdet af formularen. Så kan jeg bruge
indholdet af filen, i de tilfælde, hvor jeg ikke modtager en mail. Det
er absolut ikke optimalt, men må kaldes en (nødvendig, lige nu)
nødløsning.

Hvordan gør jeg nemmest og hurtigst dette?

På forhånd tak!

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

simlock.dk fylder 5 år til marts. Tilmeld dig nyhedsbrevet,
og få gode fødselsdagstilbud - http://www.simlock.dk/nyheder/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-03-06 10:37

Lasse Hedegaard skrev:

> [...]
> indholdet af filen, i de tilfælde, hvor jeg ikke modtager en mail. Det
> er absolut ikke optimalt, men må kaldes en (nødvendig, lige nu)

Jeg har brugt den metode at opsamle data i en variabel, og så kan
jeg benytte den både ved skrivning til en logfil på serveren og
som indhold i en mail().

   $tjekinfo=
      "Nogetinfo\n".
      ."Nogetmereinfo\n"
      ."Endnumereinfo\n"
      .$enformvariabel
      .$enformvariabelmere
      .$endnuenformvariabel;
   $handle=fopen($logfilename,'a');
   fwrite($handle,$tjekinfo);
   fclose($handle);

Logfilen ligger så på serveren til behageligt gennemsyn ved
lejlighed.

Evt. kan du bare lade mailen være en simpel besked om at der er
ændringer i logfilen.

--
Bertel

Fra : Dan Storm

Dato : 05-03-06 12:58

Bertel Lund Hansen skrev:
>    $tjekinfo=
>       "Nogetinfo\n".
>       ."Nogetmereinfo\n"
>       ."Endnumereinfo\n"
>       .$enformvariabel
>       .$enformvariabelmere
>       .$endnuenformvariabel;
>    $handle=fopen($logfilename,'a');
>    fwrite($handle,$tjekinfo);
>    fclose($handle);

Der er da ikke meget struktur over det kode?

$contents = "----------------------\r\n";
$contents .= "Dato: ".date("d-m-Y")."\r\n\r\n";
$contents .= "Afsender: ".$_POST['email']."\r\n";
$contents .= "Emne: ".$_POST['emne']."\r\n\r\n";
$contents .= "Indhold\r\n: ".POST[ 'content']."\r\n\r\n";

$logfil = 'mailinfo.log';
$handle = fopen($logfil, 'ab');
fwrite($handle, $contents);
fclose($handle);

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-03-06 15:14

Dan Storm skrev:

> Der er da ikke meget struktur over det kode?

Det forstår jeg ikke.

Det er rigtigt at jeg kun havde lavet et skema og ikke en færdig
stump, men strukturen er da klar nok.

--
Bertel