Specielle egenskaber ved $_SESSION-variabl~
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-02-06 16:46

Hej alle

Jeg har lige makket med Fidusos medlemsside, og nu er den på
plads. Meningen var at man skulle kunne få listen sorteret efter
forskellige kriterier ved et tryk på en knap.

Kort fortalt så henter jeg medlemsoplysningerne én gang og husker
i en $_SESSION-variabel. Derefter fører jeg filtrerede
oplysninger over i et andet array som så præsenteres i en tabel.
Det prøvede jeg at gemme i en anden $_SESSION-variabel, men den
kunne jeg ikke få til at blive sorteret.

Kan det passe, eller har jeg fjumret?

Jeg fik også noget sært noget hvis jeg i starten prøvede at poppe
tomme linjer fra slutningen af det primære array, men det klarede
jeg ved at tælle linjeantallet ned til variablen pegede på en
ikke-tom linje.

Det fungerer som ønsket nu, og problemet er måske af teoretisk
art - der er ingen hastighedsgevinst; det er mere den teoretiske
viden at de samme beregninger gennemløbes flere gange.

Der er ingen speciel grund til at afprøve siden, men hvis I er
blevet nysgerrige, ligger den her:

   http://fiduso.dk/?page=medlemmer

--
Bertel

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 22-02-06 22:35

Bertel Lund Hansen skrev:
> [...]
> viden at de samme beregninger gennemløbes flere gange.
>
> Der er ingen speciel grund til at afprøve siden, men hvis I er

Jeg synes dette høres rart ut, da $_SESSION er en vanlig array på lik
linje med $_GET, $_POST, $_REQUEST, og array(). Ingen mystikk, så det må
likke i koden ...

--

Vennlig hilsen

Erlend Klakegg Bergheim