Tjeneste til at slå folks adresser op
Fra : Frederik Sunne

Dato : 22-02-06 13:45

Hej,

Er der nogle der ved, om der er en tjeneste som gør,
at man kan koble folks tlf. nr. med en adresse.
Det skal bruges, så man via indtastning af tlf. nummer,
er fri for at indtaste adresse - og dermed spare tid.

Har set at nogle webshops kan gøre dette, men jeg ved ikke
om de bare parser dgs.dk eller lignende. Ved I det?

Mvh,

Frederik

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 22-02-06 13:48

Frederik Sunne wrote:
> [...]
>
> Har set at nogle webshops kan gøre dette, men jeg ved ikke
> om de bare parser dgs.dk eller lignende. Ved I det?

Ved det er muligt med Eniro - som har et form for XML interface hvor der
automatisk kan modtages navn, adresse osv fra telefonnummer. Prøv at
sende dem en e-mail :)

Mvh
Johan

Fra : Anders Christensen

Dato : 22-02-06 14:54

Johan Holst Nielsen skrev:
> [...]

TDC Markedsdata leverer en fin service der kan dette.

http://195.215.7.250/ProductShow.asp?ProductAreaID=1&ProductID=14&expandMenu=1

De kan presses omkring 40% ned i pris kan jeg berette..

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 22-02-06 15:17

Anders Christensen wrote:

> TDC Markedsdata leverer en fin service der kan dette.
>
> http://195.215.7.250/ProductShow.asp?ProductAreaID=1&ProductID=14&expandMenu=1
>

> De kan presses omkring 40% ned i pris kan jeg berette..

Har hørt fra "pålidelig kilde" at Eniro leverer det gratis, hvis det er
til mindre sites :) Skal dog ikke sige det altid gør det - men nogle
gange gør de i hvert fald :)

mvh
Johan

Fra : Frederik Dam Sunne

Dato : 22-02-06 19:14

> Har hørt fra "pålidelig kilde" at Eniro leverer det gratis, hvis det er
> til mindre sites :) Skal dog ikke sige det altid gør det - men nogle
> gange gør de i hvert fald :)

Cool! Jeg har sendt dem en mail. Gider ikke betale penge for den
service, da jeg kan skrive en parser på 3 minutter. Desuden er der tale
om max en håndfuld opslag om dagen.

Mvh,

Frederik

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-02-06 17:56

Frederik Dam Sunne <frederik_sunneFJERNMIG@hotmail.com> skrev:

>Gider ikke betale penge for den service, da jeg kan skrive en parser på 3 minutter.

Du må ikke gøre det uden aftale. De data der bruges er jo ikke dine,
og du skal dermed have lov at bruge dem.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

simlock.dk fylder 5 år til marts. Tilmeld dig nyhedsbrevet,
og få gode fødselsdagstilbud - http://www.simlock.dk/nyheder/