Udtrække data fra måneder i mysql
Fra : Jesper Hansen

Dato : 21-02-06 22:41

Hejsa

Jeg har en masse tider stående i en mysql der er gemt med en "datetime" og
viser fx 2006-02-10 12:27:40.

Jeg kan ikke finde ud af kun trække nogen ud fra en bestemt måned fx
februar.

Det må være noget med:

$query = "select * from tider where ?????" Jeg kan ikke gennemskue hvordan
jeg kun vælger 02 i formatet for februar måned. Nogen der har et lille
hint?

Jesper Hansen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-02-06 22:50

Jesper Hansen explained :
> $query = "select * from tider where ?????" Jeg kan ikke gennemskue hvordan
> jeg kun vælger 02 i formatet for februar måned. Nogen der har et lille
> hint?

Prøv med
SELECT * FROM test t WHERE t.test >= '2006-01-01' AND t.test <
'2006-02-01'

Vælger dage der er lig med eller senere end 1 dag i måneden og
tidligere end første dag måneden efter.

"Is this now?" - Agatha, The Minority Report

Fra : Jesper Hansen

Dato : 21-02-06 23:47

On a server far far away, Tue, 21 Feb 2006 22:49:57 +0100, Henrik Stidsen
wrote:

> [...]
> '2006-02-01'
>
> Vælger dage der er lig med eller senere end 1 dag i måneden og

Kan ikke lige få det til at virke, men det er nok mig der kludrer i det,
for det burde virker.

Jesper Hansen

Fra : Geert Lund

Dato : 21-02-06 23:55

Jesper Hansen wrote:

> Jeg kan ikke finde ud af kun trække nogen ud fra en bestemt måned fx
> februar.

SELECT * FROM din_tabel WHERE MONTH( dit_date_time_felt ) = 2

Noget i den stil?

http://dev.mysql.com/doc/refman/4.1/en/date-and-time-functions.html er i
øvrigt en god reference.

Geert Lund,
www.GLD.dk

Fra : Jesper Hansen

Dato : 22-02-06 00:17

On a server far far away, Tue, 21 Feb 2006 23:55:25 +0100, Geert Lund
wrote:

> SELECT * FROM din_tabel WHERE MONTH( dit_date_time_felt ) = 2
>
> Noget i den stil?

Jeps det kunne jeg få til at virker

> http://dev.mysql.com/doc/refman/4.1/en/date-and-time-functions.html er i
> øvrigt en god reference.