Base target=
Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 04-03-06 14:42

Hej

Jeg tænkte det ville være smart, hvis alle eksterne links i mit websted
åbnede i et nyt vindue. Og tænkte at:

<base target="_blank">

ville virke på den måde.

Desværre virker det også på menu-links osv.

Kan man lave en attribut, der gør at det kun virker på links, der starter
med http:// f.eks.

Det ville jo være smart.

Mark

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-06 14:56

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg tænkte det ville være smart, hvis alle eksterne links i mit websted
> åbnede i et nyt vindue. Og tænkte at:

Det er faktisk ikke så smart. Enhver moderne browser tilbyder brugeren
mulighed for at åbne links i nye vinduer eller faneblade. Når du
gennemtvinger en åbning i et nyt vindue har brugeren ikke mulighed for at
påvirke hvor linket bliver åbnet.

Det handler kort og godt om at lade brugeren bestemme

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/
Nørholm Forsamlingshus - http://forshus.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 04-03-06 16:32

Mark Thomas Gazel wrote:
> [...]
>
> Desværre virker det også på menu-links osv.
>
> Kan man lave en attribut, der gør at det kun virker på links, der starter

Nej det ville ikke være særlig smart, at brugerne
tvinges til at åbne nye browservindue når følger
et link. Det er simpelthen amatøragtigt.

Så det er ikke til den slags anvendelser,
attribut-selektorerne er opfundet. I sagens interesse
vil jeg nøjes med at henvise dig til side 38 i
Eric Meyers "Cascading Style Shhets", 2. udgave.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Allan Vebel