hjælp til CSS layout
Fra : Es-web.dk

Dato : 02-03-06 13:17

Hvordan kan jeg undgå at bruge tabeller på dette layout til mit
nyhedsmodul ? www.es-web.dk/news-layout.html ?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 02-03-06 14:38

Es-web.dk wrote:
> Hvordan kan jeg undgå at bruge tabeller på dette layout til mit
> nyhedsmodul ? www.es-web.dk/news-layout.html ?

Ved at putte alt dit indhold ind i en CSS-boks,
for eksempel:

div#nyhedsboks {
width:400px;
padding:0 10px;
margin:0 auto;
}

Dine separatorer opnår du ved at formatere
indholdet, for eksempel:

#nyhedsboks h1 {
font-size:1em;
font-weight:normal;
margin:0;
padding:5px 0;
border-bottom:1px dashed black;
}
#nyhedsboks a {
display:block;
width:100%; /*aht IE */
border-top:1px dashed black;
}

.... eller deromkring...

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-03-06 18:09

Jørgen Farum Jensen skrev:

>Ved at putte alt dit indhold ind i en CSS-boks,

Hmm, jeg har haft noget lign. op før (med tabeller).

Er det ikke lidt noget vrøvl? burde man ikke vænne sig til at
skrive, ved at bruge en <div>, som formateres med css.

En <div> er ikke noget css-element og det er div'en der er boksen
og kan som sådan godt fungere som en sådan uden brug sf css.
så ryger du på min ignoreringsliste.