hack og negativ højde!
Fra : Tidemann

Dato : 28-02-06 10:44

Hej

Her på http://www.dhejne.dk/luna.shtml

bruger jeg \ som hack f.eks. padd\ing-left:
men når jeg validerer mit css får jeg disse warnings:
Line : 35 (Level : 2) Redefinition of padding-left : div#indhold

Hvad kan jeg bruge i stedet, for at undgå det??

Jeg er nød til at ha´en negativ højde på clear,

..clear {
clear:both;
height:-10px;

for at få min right-border til at hænge sammen med footeren, men det må man
heller ikke.
Hvad kan jeg gøre istedet for?

--
Venlig hilsen
Marianne

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-06 12:47

"Tidemann" <tidemann@2Youtdcadsl.dk (Slet 2You)> skrev i en meddelelse
> [...]
> men når jeg validerer mit css får jeg disse warnings:
> Line : 35 (Level : 2) Redefinition of padding-left : div#indhold

Fra dit stilark:

div#indhold{
float:left;
padding: 3px 0px 0px 0px;
width: 570px;
padd\ing: 0px;
}

Du får den warning fordi du angiver padding to gange, og overskriver den
første værdi. Er vist først fornyligt at man er begyndt at få advarsler ved
validering pga. det

> Jeg er nød til at ha´en negativ højde på clear,

Har lidt svært ved se hvordan en højde kan være negativ

> [...]
> clear:both;
> height:-10px;
>
> for at få min right-border til at hænge sammen med footeren, men det må

Hvilken browser optræder problemet i? Jeg kan ikke finde det

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/
Nørholm Forsamlingshus - http://forshus.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-02-06 13:39

CS skrev:

> Har lidt svært ved se hvordan en højde kan være negativ

Her er et link jeg har gemt, men jeg har endnu ikke læst siden:

   http://www.alistapart.com/articles/negativemargins/

--
Bertel

Fra : Tidemann

Dato : 28-02-06 15:36

"CS" skrev

> [...]
>
> Har lidt svært ved se hvordan en højde kan være negativ

> Hvilken browser optræder problemet i? Jeg kan ikke finde det

IE

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-06 19:55

"Tidemann" <tidemann@2Youtdcadsl.dk (Slet 2You)> skrev i en meddelelse
> "CS" skrev

> IE

Hmm... kan ikke fremprovokere fejlen her. Evt. prøvet med negativ margin i
stedet for negativ højde?

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 01-03-06 11:35

Tidemann wrote:
> [...]
> Line : 35 (Level : 2) Redefinition of padding-left : div#indhold
>
> Hvad kan jeg bruge i stedet, for at undgå det??

* html div#indhold {padding:0px;}

validerer vist ok, så vidt jeg husker.

Ellers er der jo det med validatorens warnings, at
de er netop det: advarsler.

Her er der tale om en syntaktisk fejl, som i
værste fald - hvis alle browsere liplusli kunne læse den -
ville betyde at alle browsere viste en padding-top på
0 i stedet for 3 px. Og det har jo ingen betydning
udiver det præsentationsmæssige.

> [...]
> height:-10px;
>
> for at få min right-border til at hænge sammen med footeren, men det må man

margin-top:-10px;

Men, men, men...

Tidemann og tabeller??? Tidemann og font-markører? - fyda!
Hvor kan du gøre det?

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-03-06 12:08

Jørgen Farum Jensen skrev:

> * html div#indhold {padding:0px;}
>
> validerer vist ok, så vidt jeg husker.

Muligvis, men hvorfor ikke bare benytte en conditional comment -
der helt sikkert validerer, og som samtidig er mere stabil i
forhold til en kommende IE7. Så vidt jeg husker er * html-hacket et
af dem der bliver fjernet i IE7.
Det er så fint, hvis den visningsfejl der skal rettes, også er væk
i IE7 - men det er svært at vide på forhånd.

Se evt. blog-indlægget her:
<http://blogs.msdn.com/ie/archive/2005/10/12/480242.aspx>

> [...]
> ville betyde at alle browsere viste en padding-top på
> 0 i stedet for 3 px. Og det har jo ingen betydning

Jeg tror ikke det er særlig sandsynligt at nogen browser vil
indføre "* html"-understøttelse. Den kan kun opfattes som en fejl
(der er og må ikke være noget element uden om html), og den måde
den er anvendt på, er i høj grad som tilpasning af IE-særheder der
næppe findes præcis magen til i andre browsere.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Tidemann

Dato : 01-03-06 17:49

"Jørgen Farum Jensen" skrev

> * html div#indhold {padding:0px;}
>
> validerer vist ok, så vidt jeg husker.
>
> Ellers er der jo det med validatorens warnings, at
> de er netop det: advarsler.

Ja det er kun warnings, men jeg ville gerne slippe for dem alligevel.
Jeg ser på det, tak.

> [...]
> ville betyde at alle browsere viste en padding-top på
> 0 i stedet for 3 px. Og det har jo ingen betydning

Tak. Kunne ikke se skoven for bare træer

> Men, men, men...
>
> Tidemann og tabeller??? Tidemann og font-markører? - fyda!
> Hvor kan du gøre det?

Jamen.........jamen!
Det er jo fordi hende der har siden, _ikke_ kan finde ud af at sætte billeder
og tekst ind ellers. .0(
Hun bruger FP til det og kan ikke finde ud af at læse i kildekoden, jeg har
forsøgt )