Mindre loade tid
Fra : Frederik

Dato : 20-02-06 16:40

Ved nogen af jer hvordan jeg får loadetiden, ned på min side:

http:/www.5500poker.frac.dk

Der er mange billeder og de kan komme til at flyde mindre, men
hvordan?

VH
Frederik
100% html

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jacob Ask

Dato : 20-02-06 17:06

Frederik wrote:
> [...]
>
> http:/www.5500poker.frac.dk
>
> Der er mange billeder og de kan komme til at flyde mindre, men

Evt start med at skalere dine billeder ned til den stoerelse du vil
bruge dem i. Langt de fleslte af dine billeder kan mere end halveres i
stoerelse (kb) hvis du lavede dem i den rigtige stoerelse istedet for
at faa dem skaleret ned paa siden.

mvh
Jacob Ask

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-02-06 17:14

Frederik wrote:

> Der er mange billeder og de kan komme til at flyde mindre, men
> hvordan?

Åbn dine billeder i et grafikprogram og reducer størrelsen til den, du skal
bruge på din hjemmeside. Har du problemer med den operation, kan du søge
hjælp i news:dk.edb.grafik

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Ebbe Larsen

Dato : 20-02-06 17:29

"Frederik" <aaaaaaaaaaaaaaaaaa@aaaaaaaaaaaaa.dk> skrev i en meddelelse
> Ved nogen af jer hvordan jeg får loadetiden, ned på min side:
>
> http:/www.5500poker.frac.dk
>
> Der er mange billeder og de kan komme til at flyde mindre, men
> hvordan?

Du kunne starte med at lave dine billeder om til JPG og ikke BMP, og så
komprimere dem, hvis du laver BG farven på dine tabeller, lysegrå, vil man
kunne se teksten får billederne er loadet, og så kan man begynde at læse,
hvorefter BGbillederne langsomt kommer.

Den lysegrå skal jo være en farve der går meget i et med den grå farve du
har på det BG billede du bruger i tabelerne.

Fra : Frederik Korsgaard

Dato : 20-02-06 18:02

Ebbe Larsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>
> Den lysegrå skal jo være en farve der går meget i et med den grå farve du
> har på det BG billede du bruger i tabelerne.

ok tak, prøver jeg ;)