midt på
Fra : Anet

Dato : 03-03-06 21:27

Hvordan laver man så hjemmesiden ikke går helt ud til siderne og hvilken
størrelse skal man lave det I?

se eksempel her

http://www.danskoldenborgavl.dk/

--
Hilsen
Annette

Fra : enkvinde

Dato : 03-03-06 23:28

> Hvordan laver man så hjemmesiden ikke går helt ud til siderne og hvilken
> størrelse skal man lave det I?

Hej Annette

En af mine sider http://www.giffengaffenguffen.dk/ leger med det samme
princip. Den er lavet med en tabel delt op i tre lodrette dele, hvor den
miderste er sat til 50 % bredde og de 2 yderste til hver 25 %. Indholdet
kører så i den miderste del.

Hilsen Eva

Fra : Anet

Dato : 04-03-06 15:07

"enkvinde" <HulkendeHulda@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> princip. Den er lavet med en tabel delt op i tre lodrette dele, hvor den
> miderste er sat til 50 % bredde og de 2 yderste til hver 25 %. Indholdet

(klip)

Det er altså nogle fildt flotte sider du har dig og meget specielle
allesammen må jeg sige. Hvordan laver du så banneret bagved?

--
Hilsen
Annette

Fra : enkvinde

Dato : 04-03-06 16:17

> Det er altså nogle fildt flotte sider du har dig og meget specielle
> allesammen må jeg sige. Hvordan laver du så banneret bagved?

Tak for de rosende ord.

Banneret er ganske enkelt to stumper grafik, den ene med logo´et (som bare
er en flot skrifttype lavet som grafik) og den anden animationen, som er sat
ind i hver deres celle.

Og lad mig så fortælle dig en lille historie. Jeg har ikke altid lavet
flotte sider. Den første side jeg lavede, havde jeg det utroligt morsomt med
at lave, men set i bakspejlet var den mere sjov og speciel end smuk *s* Den
havde en indgangsside som var overdrysset med sjove animationer, edderkopper
der drattede ned fra toppen, døre der åbnede, spøgelser der kom og gik og
meget andet sjovt, for ikke at nævne at den havde sort baggrund og musik der
spillede.

Så fandt jeg selv ud af, at det var smadder irriterende at sidde hver gang
og vente på at siden loadede.... særlig når der faktisk ikke stod noget
specielt interessant på den, men bare var en velkomst - Så droppede jeg
først indgangsiden og siden hen er mantraet blevet "Keep it simple"

At holde det enkelt, er IKKE det samme som at siden bliver kedelig, hvis man
arbejder lidt med sagen. Hvis du kan tåle det, så kan du se hvad jeg mener
på min "frække" side, hvor jeg feks skifter billeder på stort set hver
eneste side, alt efter emnet. http://densmukkeguide.dk

At holde siden enkel giver derimod nogen fordele, det bliver nemlig langt
nemmere for brugeren at finde rundt på siden, og den bliver også langt mere
læsbar og hyggelig at opholde sig på. Og mine gæster må gerne hygge sig i de
smukke omgivelser og også meget gerne føle sig hurtig hjemme

Og så skal det lige siges, at jeg ikke bare ryster enkle design ud af
ærmet - der er arbejdet intenst og tænkt meget længe over hver enkelt inden
det bliver lagt op og det er slet ikke ualmindeligt, at jeg skifter design
17 gange inden jeg finder "DET" endelige.

Hilsen Eva

Fra : Anet

Dato : 04-03-06 16:51

> [...]
> det bliver lagt op og det er slet ikke ualmindeligt, at jeg skifter design
> 17 gange inden jeg finder "DET" endelige.

(klip)

Jeg har også brugt et utal af timer og lavet om igen og igen og siddet til
kl. 4 om morgenen og skulle op kl 5 igen for at skulle på arbejde. Og være
dødtræt fordi jeg var faldet i staver over at lave en hjemmeside og gået
helt vildt óp i det.

--
Hilsen
Annette